(Odcinek 7/7) Najważniejsze wydarzenia roku 2018: rekordy

Znajdź momenty, które naznaczyły Cię podczas różnych mistrzostw w 2018 roku. Zakończmy tę siedmioczęściową serię rekordami na Pikes Peak, w Spa-Francorchamps i na Nordschleife.

opublikowany 03/01/2019 à 12:56

Bernard

0 Zobacz komentarze)

(Odcinek 7/7) Najważniejsze wydarzenia roku 2018: rekordy

Rekord Dumasa na Pikes Peak
Alezjanin wywłaszczony Sébastien Loeb rekordu zdobycia Pikes Peak (Kolorado) w czerwcu 2018 r. O ile występ Romaina Dumasa wywołał spore zamieszanie w świecie sportów motorowych, o tyle postęp Volkswagena ID R na 20-kilometrowej trasie z pomiarem czasu był cichy. Prototyp został wyposażony w dwa silniki elektryczne, razem dostarczają 500 kW przy masie mniejszej niż 1 kg. Wisienką na torcie było to, że przyspieszenie przekroczyło prędkość a F1, z 2”25 na przyspieszenie od 0 do 100 km/h.

Dotarłem na wysokość 4 metrów w zaledwie 300'7"57, Romain Dumas traci ponad 16 sekund do dziewięciokrotnego rajdowego mistrza świata (WRC). „Ten wynik przekroczył nasze nawet najbardziej optymistyczne oczekiwania– skomentował podwójny zwycięzca konkursu 24 godziny Le Mans. „ID R Pikes Peak jest najbardziej imponujący samochód, jakim kiedykolwiek jeździłem w zawodach. Napęd elektryczny oznacza, że ​​wiele się zmieniło i wiele się nauczyłem podczas projektu. »

 

 

Sukces napędu elektrycznego nad termicznym jest całkowity, odkąd Volkswagen ID R następnie wygrywa wspinaczkę górską w Goodwood (Wielka Brytania), nie bez doświadczenia upałów:

 

 

Szalone nagrania Porsche 919 Hybrid EVO
Ekstremalny samochód wyścigowy. Liczby wystarczą, abyś pomarzył: ostateczna ewolucja prototypu LM P1 niemieckiego producenta przenosi jego moc do 1 koni mechanicznych, przy minimalnej masie 200 kg i poziomie podparcia zwiększonym o 849%. Dzięki takiej rakiecie Neel Jani pobił rekord okrążenia na torze Spa-Francorchamps (Belgia, zanim F1 2018 jechał szybciej w sierpniu) w czasie 1:41”770.

„Dla mnie wraz z osiągniętym poziomem przyczepności wkraczamy w inny wymiar. Nie wyobrażałem sobie wcześniej, że jest to możliwe. W 919 Evo wszystko dzieje się tak szybko, że reakcje muszą być bardzo odmienne od tych, do których byłem przyzwyczajony WEC. »

Jeśli prędkość i przyspieszenie Porsche w Ardenach nie zrobiły na Tobie wrażenia, spójrz na kamerę pokładową na Norschleife. Tym razem w fachowych rękach Timo Bernharda, prototyp pokonał 20,8 km „Zielonego Piekła” w czasie 5'19”546. Kultowy rekord Stefana Bellofa eksploduje o 52 sekundy! Do symbolicznej kreski 400 km/h dochodzi się nawet w ostatnim sektorze gorącego okrążenia:

 

 

Kontaktował się z AUTOtygodniowo po tym wyjątkowym w historii sportów motorowych przypływie adrenaliny, Niemiec opowiedział nam o swojej dumie z przejęcia sterów od Stefana Bellofa. „Kiedy w piątkowy wieczór wrócił do domu z Nordschleife, zadzwonił do mnie jego ojciec, który miał ponad 90 lat. Powiedział do mnie: „Dobra robota Timo, ogromnie cię szanuję. » Spotkałem go już 20 lat temu na wyścigu kartingowym organizowanym na cześć jego syna, Stefan Bellof Memorial Race. Zdobyłem pole position i zająłem 2. miejsce. Od tego czasu utrzymujemy kontakt. To naprawdę mnie poruszyło. »

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz