Znamy już najważniejszy punkt wyprzedaży Artcurial, która odbędzie się w Porte de Versailles w Paryżu w ramach Salon Rétromobile (3-7 lutego 2021). To Matra MS 670, która w rękach Henriego Pescarolo i Grahama Hilla wygrała 24-godzinny wyścig Le Mans w 1972 roku.
Szacunki są szerokie: od 4 do 7,5 mln euro! Jeśli pomysł posiadania prototypu wyposażonego w legendarne V12 nie tylko marzy, to losy tego samochodu wzbudziły gniew sympatyków Muzeum Matra w Romorantin (Loir-et-Cher).
Zaangażował się nawet Henri Pescarolo: „ To absolutnie skandaliczneczterokrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans we Francji Zachodniej był oburzony. Ale nie dziwi mnie to w przypadku syna Lagardère, który w dalszym ciągu niszczy to, co zrobił jego ojciec. Nigdy nie wyraził zgody na uznanie tego samochodu za zabytek narodowy. »
Kontrowersje były tak duże, że Thierry Funck-Brentano, współzarządzający Grupą Lagardère, zmuszony był się usprawiedliwić. „ Całe bogactwo naszych wspomnień związanych z sagą Matra w sportach motorowych nie może zrekompensować spoczywającego na grupie Lagardère obowiązku uhonorowania konsekwencji niekorzystnego orzeczenia sądu ze stycznia 2020 r. w sprawie z zakresu prawa socjalnego Matra Automobile, 18 lat po jej zamknięciu. »
Sąd Apelacyjny w Bourges orzekł na korzyść 296 byłych pracowników, stwierdzając, że zostali oni „zwolnieni bez rzeczywistej i poważnej przyczyny” i nakazał Matrze wypłacenie im odszkodowania w wysokości 4 200 900 euro.
Artykuł ten można znaleźć w numerze 2281 AUTOhebdo już dostępnym w wersja cyfrowa a od jutra w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)