Ocena Baumela: „Wrażenie walki o niewiele”

Mathieu Baumel wygrał pięć etapów i Prolog Dakaru 2021, ale poniósł porażkę za Mini z Peterhansel-Boulanger.

opublikowany 20/01/2021 à 10:13

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ocena Baumela: „Wrażenie walki o niewiele”

Jaką ocenę wyciągasz z tego Dakaru?

Wrażenie jest bardzo pozytywne. Pięć wygranych etapów w 12 dni, to nie jest nic! Było kilka świetnych dni na żeglowaniu, a trasa była bardzo ciekawa... z wyjątkiem kamienistych odcinków, na których odczuliśmy znacznie więcej przebić niż u konkurencji. Jeśli spojrzymy tylko na pojazdy 4x4, jesteśmy jednymi z niewielu, którzy mogą konkurować z Mini Buggy.

To frustrujące, bo czuję, że walczę o nic. Czekanie, aż inni popełnią błędy, nie jest idealną taktyką, więc walczyliśmy. Jesteśmy w dobrym miejscu, co przekłada się na małe zwycięstwo. Samochód jechał dobrze. Nie chodzi tu jednak o silnik. W niektórych obszarach wyraźnie widzieliśmy, że turbodiesel Mini został maksymalnie wykorzystany.

 

 

Jak myślisz, gdzie zgubiłeś rallye ?

Przez dwa dni: pierwszy i dziewiąty etap, z powodu przebić. Ostateczne zwycięstwo kosztowało nas ogromnie, ale nie tylko. Stéphane i Carlos z tyłu, jeśli czuli taką potrzebę, przyspieszali i byli znacznie do przodu, o kilka minut, bez nadmiernego wymuszania. Nadal jestem szczęśliwy, bo ta edycja była bardzo ciekawa dla pilotów. Nie było etapu, na którym drugi pilot mógłby odpocząć.

 

Czy to podkreśliło twoją rolę?

Nikt o tym nie mówił. Drugi pilot jest odłożony na bok, zauważamy to w raportach i wywiadach. Nie wiem co zrobić, żeby to zmienić. Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z tego, jaką pracę wykonujemy. Ale zawsze tak było. Musisz to zaakceptować. Poza tym przesyłam ogromne gratulacje Édouardowi (Boulangerowi). Po raz pierwszy i przy tej prędkości to, co zrobił, było świetne.

 

Jak możesz wytłumaczyć swoją dominację we wszystkich imprezach z wyjątkiem Dakaru przez dwa lata?

Les Mini ne s’engagent pas forcément sur les autres événements. Et quand elles sont là, ce n’est pas au maximum de leur capacité. Cela leur permet d’éviter des modifications dans le règlement technique (entre buggys et 4×4) en expliquant qu’ils vont moins vite que les Toyota. Une fois sur le Dakar, ils reviennent à fond et boostent le turbo.

 

Powinniśmy zatem brać z nich przykład!

Tak, ale nie mamy turbo...

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz