Sand, zawodnicy Dakaru 2022 to pożrą. I nie tylko trochę! W dniach 2-14 stycznia br rallye-raid zaoferuje trudną, w 100% saudyjską trasę pomiędzy Ha'il i Jeddah, przerywaną przejściem przez przerażającą Pustą Dzielnicę.
Zbliżając się w 2020 r. z pierwszą przeprowadzką do Arabii Saudyjskiej, w 2021 r. celowo zapomniano o skoncentrowaniu się na północy i zachodzie kraju, ten gigantyczny pustynny i piaszczysty obszar wielkości Francji będzie przemierzany od pierwszych dni zawodów. Wystarczająco, aby stworzyć poważne luki jeszcze przed dniem odpoczynku w stolicy, Riyadzie.
„Wchodzimy bardzo głęboko w Pustą Dzielnicę, potwierdza David Castera, dyrektor Dakaru. Piasek, wydmy i rozległe przestrzenie to słowa-klucze 44. edycji. Trasa przebiegać będzie w trzech etapach w całości po piasku i przecinających wydmy. »
Regulamin sportowy będzie ewoluował zrównoważyć osiągi pomiędzy wózkami z napędem na dwa koła i pojazdami 4x4. Les équipages Toyota Hilux et récemment BRX Hunter s’étaient plaints ces dernières années d’un manque d’équité face aux Mini.
Od 2022 roku napęd na cztery koła będzie wyposażony w 37 opon, skok zawieszenia 350 mm i rozstaw kół poszerzony do 2,30 m, aby osiągnąć parametry identyczne z buggy. Z drugiej strony zmniejszeniu ulegną osiągi silników 4x4.
Dla T3 (Overdrive OT3, Yamaha, Can-Am), możliwe będzie dodanie skrzyni biegów, zwiększenie dopuszczalnej prędkości do 140 km/h (w porównaniu do 130 w 2021 r.) oraz poszerzenie kołnierza ograniczającego powietrze o 2 mm.
Raz wspomniana wizyta w sąsiednich krajach pozostaje marzeniem, przynajmniej przez kolejny rok.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)