Pojedynek Al-Attiyah-Peterhansel zostaje wznowiony przed ostatnim sprintem

Nasser Al-Attiyah skoncentruje swoje wysiłki na utrzymaniu prowadzenia w Dakarze 2019, podczas gdy Stéphane Peterhansel będzie starał się popełniać mniej błędów, zdając sobie sprawę z braku niezawodności Toyoty Hilux, rywala swojego katarskiego rywala.

opublikowany 13/01/2019 à 15:55

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Pojedynek Al-Attiyah-Peterhansel zostaje wznowiony przed ostatnim sprintem

Szósty etap Rajdu Dakar 2019 pomiędzy Arequipą a San Juan de Marcona (Peru) to dla zawodników szansa na rozpoczęcie drugiego tygodnia zmagań. W klasyfikacji generalnej Auto przewagę ma duet Nasser Al-Attiyah-Mathieu Baumel (Toyota). Katarczyk i Francuz mają na swoim koncie przede wszystkim dwa zwycięstwa etapowe 25 minut przewagi nad Stéphane’em Peterhanselem-Davidem Casterą (Mini).

Dwukrotny zwycięzca imprezy (w latach 2010 i 2015) pozostaje spokojny, mimo że stawka, jaką stanowi pierwsze zwycięstwo Toyoty, jest spokojna. „Muszę kontrolować Stéphane’a. Jest teraz najniebezpieczniejszym człowiekiem. Zwiększyliśmy przewagę (piątek).”, wita. 

 

Rzeczywiście, ostatnie kilometry piątego etapu drogo kosztowały Stéphane’a Peterhansela. Rekordzista sukcesu w tym rajdzie pozostał posadzony w strefie fesh-fesh, i musiał czekać na pomoc swojego kolegi z drużyny, Naniego Romy. W międzyczasie minęło około dwudziestu minut.

„30-40 km przed metą wjechałem szeroko w zakręt. Wczoraj zawodnicy przewrócili metr fesz-feszu i wylądowaliśmy na brzuchach, relacjonuje Francuz. Nie da się wyjść przy pomocy podnośników i talerzy, to Nani wyciągnął nas z sytuacji ciągnąc liną. Wszystko przez to, że jest o trzy metry za szeroki... 

Lider zespołu X-Raid jest wobec siebie krytyczny. « Popełniłem zbyt wiele błędów w tej pierwszej części rallye być z przodu. Ale przed nami jest tylko Toyota i nie zawsze jest w stu procentach niezawodny. Jeszcze wiele może się wydarzyć. »

Pierwszy element reakcji w niedzielny wieczór po przybyciu 501-kilometrowego etapu, w tym 309 specjalnych kamieni milowych.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz