Kolej Olsbergs na wycofanie się z World RX pod koniec 2018 roku

Po wycofaniu się Audi Sport z EKS i Peugeot Sport, Olsbergs jest trzecią konstrukcją, która opuszcza Mistrzostwa Świata w Rallycrossie, ale szuka producenta, z którym mogłaby opracować samochód elektryczny.

opublikowany 25/10/2018 à 11:21

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Kolej Olsbergs na wycofanie się z World RX pod koniec 2018 roku

Wiadomo, że mistrzostwa świata rallycross (World RX) pływa po wzburzonych wodach. W czwartek rano ekipa Olsbergs MSE ogłosiła, że ​​na sezon 2019 nie będzie jej na starcie ledwo tydzień po głośnym wycofaniu się Peugeot Sport.

Taką decyzję podjął szwedzki zespół w świetle opóźnionego pojawienia się serii elektrycznej w 2021 roku. Prywatna struktura Olsbergs MSE aktywnie poszukuje wsparcia producenta, takiego jak EKS zrobił to z Audi Sport w latach 2017–2018, aby opracować samochód napędzany elektryczną wróżką.

„Decyzja jest oczywiście smutna, wyjaśnia Andreas Eriksson, szef zespołu. Musieliśmy to jednak zrobić, aby zapewnić firmie długoterminową przyszłość. Koszt konkurencyjnej gry w World RX jest dla nas zbyt wysoki », Przyznaje.

Olsbergs MSE nie ma prestiżu Peugeot sport wśród ogółu społeczeństwa, jednak szwedzka struktura, założona w 2005 roku, jest głównym filarem rallycrossu. Zespołowa mistrzyni świata w pierwszym roku World RX w 2014 roku, rok później zajęła drugie miejsce przed zsunięciem się w dół hierarchii, ponieważ generalni producenci starali się powstrzymać finansowo.

Należy zauważyć, że Olsbergs MSE nigdy nie otrzymało wsparcia od marki. Jego dwa Fordy Fiesta ST, prowadzone przez Robina Larssona i Kevina Erikssona w 2018 r, zostały opracowane we własnym zakresie.

„Jako prawdziwy producent pojazdów rallycrossowych, zachęcamy wszystkich zajmujących się tym sportem, aby skupili się na redukcji kosztów i stabilności w przepisach dotyczących supersamochodów. » Koncepcje „zwrot z inwestycji” i"dostępność" znajdują się również wśród rekomendacji Andreasa Erikssona „aby te samochody mogły działać przez następne 10 lat”.

Nie jest jednak przeciwny projektowi mistrzostw elektrycznych. „Nie możemy się doczekać pojawienia się pojazdów elektrycznych w 2021 r. i Mając to na uwadze, w 2019 roku dołożymy wszelkich starań, aby znaleźć producenta partnerskiego. Wierzymy, że napęd elektryczny jest ważny dla przyszłości naszego sportu.

 

Jest wiele osób i fanów, którzy wypowiadają się przeciwko temu. Osobiście uważam, że silniki cieplne i elektryczne mogą pracować ramię w ramię przez wiele lat. Nie oszukujmy się, kochamy mnóstwo różnych gatunków muzycznych! »

Nawet jeśli w 2019 roku będzie obserwował World RX z trybun, menadżer zespołu zaproponuje oferty na rywalizację klientów w Mistrzostwach Europy (ERX), obu Ameryk (ARX) i RX2.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz