Loeb i Chicherit ożywiają Lancię Delta Martini

Jeśli nie będą mieli wsparcia Martini, Sébastien Loeb i Guerlain Chicherit będą jeździć elektrycznymi Lanciami Delta w historycznych barwach włoskiej maszyny.

opublikowany 01/06/2023 à 14:24

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Loeb i Chicherit ożywiają Lancię Delta Martini

Lancia Deltas Guerlaina Chicherita i Sébastiena Loeba na sezon 2023. © Special ONE Racing

Kiedy oznajmił, że chce ożywić przeszłość, Guerlainowi Chicheritowi nie było do śmiechu. Po modernizacji Lancii Delty w Lancię Delta Evo-E, francuski kierowca zdecydował się wejść do World RX. W 2022 roku rozegrał kilka rund, ale w 2023 wraca do szarży z dodatkowym udziałem Sébastiena Loeb.

Powrót do mistrzostw świata Rallycross po czterech latach nieobecności Alzatczyk zdecydował się zaryzykować wraz z Guerlainem Chicheritem i jego Lancią Delta Evo-E RX. A jedyne, co możemy zrobić, to to, że obaj panowie będą w tym roku świetnie wyglądać za kierownicą.

Zgłoszeni przez zespół Special ONE Racing i przygotowani przez GCK Performance dwaj zmodernizowani Włosi będą nosić kolory słynnych barw Martini, których Lancia używała od 1982 r. w modelach 037 do 1992 r. w Delcie w WRC ku uciesze wieloletnich fanów.

« Uważam, że pomysł przywrócenia Delty do rywalizacji z wystrojem zbliżonym do tego sprzed trzydziestu lat jest bardzo motywujący., smakuje Guerlain Chicherit. Jednocześnie nakłada to na nas duży nacisk, bo to stowarzyszenie w barwach samochodów nawiązuje do największej listy nagród w historii rajdów... Nie może nas więc zabraknąć! »

Po odkryciu ich barw w najbliższy czwartek Guerlain Chicherit i Sébastien Loeb będą mogli szybko zorientować się w osiągach swojej Delty, odkąd World RX rozpoczyna się w ten weekend w Montalegre w Portugalii. „ To zupełnie inny samochód niż ten, do którego jestem przyzwyczajony. Jest silnik na przednią oś i drugi na tylną, ale bez połączenia między nimi, bez wału wzdłużnego, wyraża uznanie dla dziewięciokrotnego rajdowego mistrza świata.

Trzeba się do tego przyzwyczaić podczas jazdy i znaleźć odpowiednie ustawienia. Na papierze Delta Evo-e RX wydaje się całkiem niezła, kompaktowa i ma dobry rozkład masy. Celem będzie niewątpliwie gra w ataku, nawet jeśli nie mogę dziś powiedzieć, czy będziemy w stanie to zrobić. Ciekaw jestem, gdzie będziemy w ten weekend. »

WIDEO - Testy Sébastiena Loeba i Guerlaina Chicherita z Delta Evo-E RX

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz