Jak potwierdziła FIA podczas swojej ostatniej Rady Światowej w zeszłym tygodniu, E-WRX wejdzie w życie od 2020 roku i będzie ścigany na zwykłym podwoziu dostarczonym przez Oreca.
Francuski producent, który wygrał przetarg na kontrakt z Mistrzostwami Świata Rallycross do 2023 r., stworzą tym samym wspólny pakiet. Zawodnicy otrzymają w szczególności karbonowy monocoque, pałąk, układ jezdny, hamulce, a nawet układ kierowniczy.
„Wszyscy jesteśmy bardzo zmotywowani do opracowania podwozia dla E-WRX, komentuje David Floury, dyrektor techniczny Grupy Oreca. To wielkie wyzwanie i dyscyplina bliska sercu Oreca, która obecnie się w nią angażuje poprzez dział silników. Projekt ten doskonale wpisuje się w naszą strategię dywersyfikacji. Nasza działalność jako producenta i zespołu w Wytrzymałość pozostaje sercem reaktora, ale wokół tego pracujemy nad dywersyfikacją naszej działalności w kierunku innych wszechświatów. Nie możemy się doczekać rozpoczęcia współpracy z zespołem technicznym FIA i z Williams kto dostarczy baterie. »
„To wspaniała wiadomość dla całej grupy, dodaje Hugues de Chaunac, prezes Grupy Oreca. Od ponad dziesięciu lat nasze biuro projektowe i zespoły techniczne ciężko pracują, aby stać się wzorcowym producentem samochodów wyścigowych. Po zestawie R4 w 2016 r. wygranie tego przetargu jest równoznaczne z nowym krokiem. Zbliżamy się do nowej dyscypliny, w której będziemy chcieli jak najlepiej współpracować, a ponadto z kilkoma głównymi producentami i wiodącymi zespołami zajmującymi się technologią elektryczną. Oreca zawsze lubiła uczestniczyć w ewolucji portu samochodowego. Nowy projekt jest tego dowodem. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)