Wycofanie Peugeot pod koniec sezonu 2018 wywołało mocne reakcje w świecie World RX. Mistrzostwa Świata w Rallycross uważa, że jego przyszłość jest niepewna, gdyż odejście to jest następstwem ogłoszonego wcześniej w tym sezonie przez Audi.
Jeśli w bilansie wliczy się przesunięcie wdrożenia elektrycznego Rallycrossa na 2021 rok, zwierzył się AUTO dyrektor marki Peugeot Jean-Philippe Imparatotygodniowo że na budowniczego Sochaux miały wpływ inne konteksty.
„Jednym z argumentów, który skłonił nas do takiego wyboru, jest m.in. głosowanie Komisji Europejskiej z 3 października, które od 40 r. podnosi dopuszczalny próg emisji CO2/km dla producenta do -2030%. wielkości, trajektoria redukcji emisji jest ponad dwukrotnie większa niż zalecenia przedstawione tej samej Komisji przez producentów samochodów., przyznał Jean-Philippe Imparato.
Niemniej jednak Peugeot miał trudności z odroczeniem wykorzystania pojazdów elektrycznych w Rallycrossie, ponieważ marka chciała od 2020 roku komunikować się na temat swoich „czystych” pojazdów.
„Taki był nasz plan rok temu. Dziś E-WRX zostaje przełożony, musimy poczekać na obecność trzech producentów, a potem, i wtedy, i potem…”
Zapoznaj się z naszymi aktami dotyczącymi wycofania się Peugeota z World RX oraz wywiadem z Jean-Philippe Imparato w numerze 2188 AUTOtygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach w tę środę.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)