Mattias Ekström potrzebował jedynie piątego miejsca finał World RX w Estering (Niemcy), aby zdobyć swój pierwszy tytuł mistrza świata. Po zajęciu pierwszego miejsca w eliminacjach Szwed zdobył kolejne cenne punkty, wygrywając półfinał.
To duży sukces dwukrotnego mistrza Polski DTM który mógł przegapić finał Mistrzostw Niemiec Samochodów Turystycznych w Hockenheim, aby spróbować szczęścia Rallycross gdzie zbudował swój program z własnym zespołem EKS, w którym Toomas Heikkinen rywalizuje również na Audi S1 Quattro.
„To prawdopodobnie najszczęśliwszy dzień w mojej karierze– oznajmił następca Pettera Solberga. Przeżyłem wiele wspaniałych chwil w Audi Sport w DTM, ale ten jest naprawdę wyjątkowy. Trzy lata temu zaczynaliśmy od zera. W październiku 2013 roku nie było nic. Niewiele osób może sobie wyobrazić, co mój zespół i ja osiągnęliśmy od tego czasu. »
„Jestem bardzo wdzięczny mojemu pracodawcy, Audi Sport, chciał wyróżnić Mattiasa Ekströma, którego w DTM zastąpił Mike Rockenfeller (samego zastąpił René Rast). Moi szefowie dali mi pozwolenie na ściganie się w Estering, aby zoptymalizować moje szanse na tytuł… Mam nadzieję, że wywołam ich uśmiech, zdobywając to trofeum. »
Mattias Ekström zakończył passę 177 kolejnych DTM, zaczynając skupiać się na dążeniu do tytułu World RX, zainspirowany twórczością swojego ojca Bengta, który ścigał się w Rallycrossie w latach 1980. i 1990. XX wieku.
„Kiedy byłem dzieckiem, zawsze chodziłem na wydarzenia, ale nie potrafiłem zafascynować się tą dyscypliną. Rallycross zawsze wydawał mi się zbyt brudny. Wolę rzeczy czyste i uporządkowane. Zająłem drugie miejsce (w 2013 roku w Höljes w Szwecji w ramach Mistrzostw Europy) i urzekła mnie atmosfera. Myślałem o powrocie w 2014 roku i graniu o zwycięstwo. Potem zacząłem od moich przyjaciół, partnerów i wieloletnich towarzyszy”., wyjaśnił Mattias Ekström, który w 2014 roku odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w zawodach krajowych.
EKS nadal będzie mieć jeden cel na finał sezonu rozgrywany 26 i 27 listopada w Rosario (Argentyna), a mianowicie zdobycie tytułu drużynowego. Struktura Mattiasa Ekströma ma 17 punktów przewagi nad Zespołem Peugeot Hansena.
Zapoznaj się z raportem World RX w Estering w numerze 2085 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)