De Peugeot sport do Team Mini – X-Raid, Ze Stéphane Peterhans nie straci swojego odwiecznego ulubionego kostiumu na rajd Dakar 2019, który rozpocznie się w najbliższy poniedziałek w Peru pierwszym etapem zaprojektowanym pomiędzy Limą a Pisco.
Zwycięzca edycji 2017, któremu oddał swój tron w zeszłym roku jego kolega z zespołu Peugeot, Carlos Sainz, liczy na doświadczenie zespołu Svena Quandta, który nie szczędził wysiłków, aby opracować i udoskonalić wózek spacerowy Mini JCW z napędem na dwa koła.
Przy wsparciu spółki-matki BMW, której tunel aerodynamiczny wykorzystano do opracowania nadwozia, X-Raid zamierza odzyskać najwyższy stopień podium, opuszczony od 2016 roku na rzecz Peugeota.
„X-Raid to konstrukcja, którą dobrze znam (ewoluował tam w latach 2010-2014. Przyp. red.). Wiem, że będziemy mieli sprzęt o wysokiej wydajności. Utwierdziło mnie to w moim wyborze, Peterhansel powiedział nam niedawno.
Ostatnie cztery lata spędziłem w wózku z napędem na dwa koła. Świetnie się przy tym bawiłem, sensowne było kontynuowanie tej samej specyfikacji. Dodatkowo X-Raid oferuje dwa rozwiązania; wózek Mini, ale także Mini 4×4.
Jeśli w przyszłości zdamy sobie sprawę, że buggy nie jest właściwym wyborem strategicznym, możemy bez problemu zastosować napęd na cztery koła, co się sprawdziło (pierwsze pojawienie się w 2011 r., przyp. red.).
W zeszłym roku wózek był jeszcze trochę młody. Później nie możemy mieć 100% pewności. Trochę zabrakło nam czasu. Gdybyśmy mieli jeszcze sześć miesięcy na udoskonalenie testów, dałoby nam to pewną swobodę. Mimo wszystko mam zaufanie do X-Raid. Ale i to jest nieodłączne rallye-raid, nigdy nie można być niczego pewnym. »
Obejrzyj cały wywiad ze Stéphane’em Peterhanselem i naszą prezentację Dakaru 2019 w numerze AUTO 2197tygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)