Hat-trick Shelby Cobra na 61. Grand Prix Nogaro

Spotkanie Nogaro Classics posłużyło jako podstawa dorocznego spotkania Gers. Team Europe zdominował wyścigi Endurance w latach sześćdziesiątych.

opublikowany 25/07/2021 à 20:11

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Hat-trick Shelby Cobra na 61. Grand Prix Nogaro

Spotkanie Nogaro Classics posłużyło jako podstawa dorocznego spotkania Gers. ©PhotoClassicRacing

Grand Prix Nogaro, od dawna poświęcone nowoczesnym konkursom, przenosi się do świata historii od około dziesięciu lat. Jednak Peter Auto nigdy nie założył sklepu w Gers, z wyjątkiem bocznego stolika podczas Pucharów Wielkanocnych w 2012 roku i zaczarowanego nawiasu BPR w przerwie w latach 1990.

Po zakłóceniach związanych z koronawirusem na początku sezonu Patrick Peter skupił się na torze Paul-Armagnac, aby mieć wystarczająco wypełniony kalendarz. Jeśli można skrytykować niechęć niektórych konkurentów, którzy nie wydawali się zainteresowani tym wyjątkowym kierunkiem pomimo bogatej historii tego miejsca, to zasady podróży transgranicznych ustalone przez Wielką Brytanię logicznie ostudziły większość brytyjskich pilotów.

Ci, którzy zadali sobie trud odbycia tej podróży, nie musieli żałować. Łagodna pogoda, ciekawska i akceptowana publiczność na padoku, elementy zebrały się na wspaniałe spotkanie przed przerwą wakacyjną.

Wśród sześciu konkurujących kategorii, „lata sześćdziesiąte” Wytrzymałość był dodatkowo interesujący, ponieważ oficjalnie służył jako sceneria 61. edycji Grand Prix. Pod koniec dwugodzinnego wyścigu Team Europe odniósł solidny sukces.

Trzy Shelby Cobra 289 zmonopolizowały podium, na czele którego stanęli Szwajcar Urs Beck i Niemiec Patrick Simon. Pierwszy wymieniony na liście dołącza do Jean-Denisa Delétraza (2007) i Pierre'a Rysera (1964), a jego kolega z drużyny przejmuje obowiązki Klausa Ludwiga i Klausa Niedzwiedza (1988).

Kolejnym mocnym zawodnikiem weekendu w Gers był Franck Morel. Francuz wydawał się zachłanny, mnożąc legendy wyścigów wytrzymałościowych z pięknym Dodgem Viperem GTS/R, który ścigał się 24 godziny Le Mans 2002 (Hezemans-Kumpen-Matteuzzi, wypadek) oraz Classic Endurance Racing dzięki łodzi Toj SC206 z 1979 roku. Efekt: dwa sukcesy, po jednym w każdej dyscyplinie!

Medhi Casaurang-Vergez w Nogaro

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz