Trofeum Andros: jak to działa?

W ten weekend w Val Thorens rozpoczęło się zawody Andros Trophy, a do ostatecznego zwycięstwa przystąpiło wielu kandydatów. Spojrzenie wstecz na organizację weekendu wyścigowego.

opublikowany 05/12/2010 à 14:13

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Trofeum Andros: jak to działa?

Jeśli Trofeum Androsa to atrakcyjne i przyjemne zawody na boisku o wyjątkowej jakości, przebieg weekendu wyścigowego często stanowi dla nowicjuszy zagadkę. Przydatne może być zatem przypomnienie głównych kierunków rządzących konkurencją.

Każdy weekend wyścigowy jest organizowany przez dwa dni, przy czym wyścig 1 odbywa się pierwszego dnia, a wyścig 2 drugiego. Po bezpłatnych treningach każdy wyścig obejmuje dwie eliminacje i cztery finały. Nie wszystkie samochody mogą wystartować w tym samym czasie, aby rywalizować od drzwi do drzwi, dlatego też pod względem punktów znaczenie mają eliminacje.

Podczas rundy kwalifikacyjnej każdy kierowca musi przejechać przejazd na czterech okrążeniach, co daje mu czas odniesienia. Ranking w skumulowanych seriach kwalifikacyjnych opiera się na najlepszej pozycji uzyskanej w jednej z dwóch serii, a następnie o remisie decyduje czas (Exemple). To właśnie ten ranking oferuje najwięcej punktów: pierwszy zdobywa 60 punktów, drugi 57, trzeci 55 itd.

Kierowcy trafiają do finału na podstawie swojego rankingu i dostępnych samochodów. Rzeczywiście, niektórzy kierowcy dzielą ten sam samochód jako duet (np. Jacques Villeneuve i Olivier Panis), nie mogą znaleźć się w finale w tym samym czasie. Dwa finały Elite Sup, w których rywalizują ze sobą najszybsi kierowcy, nagradzają każdego zwycięzcę 20 punktami (wtedy 19, 18, 17?). Tym samym kierowca, któremu uda się być najszybszym w eliminacjach i wygrać finał, może zdobyć maksymalnie 80 punktów, co w sobotę i sobotę w Val Thorens osiągnął Bertrand Balas. Alain Prost Niedziela.

Ale balast służy również do sankcjonowania dobrych występów, aby przywrócić równowagę w debatach i utrzymać maksymalne napięcie. Najlepszy kierowca wyścigu otrzymuje na następny wyścig 60 kg balastu, drugi 40 kg, trzeci 20 kg. Jeśli chodzi o Jean-Philippe'a Dayrauta, po swoich dwóch ostatnich tytułach Andros Trophy musi on poradzić sobie z automatycznym balastem 40 kg. Za każdym razem, gdy w klasyfikacji podstawowej wyścigu nie stanie na podium, może stracić 10 kg balastu. W ten weekend, gdy Haut-Garonnais zajął drugie miejsce w każdym z dwóch wyścigów, zachowa te 40 kg na rundę w Andorze.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz