Zwycięzca Paryż-Dakar w 1983 r. wraz z Jackym Ickxem, Claude Brasseur nie żyje

Aktor Claude Brasseur zmarł we wtorek, 84 grudnia, w wieku 22 lat. Entuzjastom sportów motorowych znany był z udanego udziału w wyścigu Paryż-Dakar z Jackym Ickxem w 1983 roku.

opublikowany 22/12/2020 à 15:35

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Zwycięzca Paryż-Dakar w 1983 r. wraz z Jackym Ickxem, Claude Brasseur nie żyje

Znany szerokiej publiczności z udanych ról w „Un Éléphant ça trompe olbrzymi” Yvesa Roberta czy „La Guerre des police” Robina Davisa, za które w 1980 roku otrzymał Cezara dla najlepszego aktora pierwszoplanowego, aktor z Neuilly-sur-Seine ( Hauts-de-Seine) zmarł we wtorek 22 grudnia w wieku 84 lat.

Pasjonat sportu Claude Brasseur przede wszystkim zbudował solidną reputację w świecie rallye-nalot na przełomie lat 1980. Jak to opowiadał przy mikrofonie Europe 1 w 2017 r., Pomysł zrodził się podczas oglądania reportażu z wyścigu Paryż-Dakar. « Byliśmy na sportach zimowych z grupą przyjaciół, w tym z Jackym Ickxem. Jeden z członków gangu zasugerował, aby wcześniej przestali jeździć na nartach i obejrzeli program sportowy w telewizji. Jeden z kolegów deklaruje z końca sali: „Znam dwóch z nich, gdyby nie byli przegrani, to właśnie by to zrobili! » »

Żart staje się poważniejszy, gdy następnego dnia belgijski pilot pyta go o opinię. Przygoda rozpoczęła się zimą 1981 roku podczas trzeciej edycji imprezy. Załoga porusza się Citroënem CX 2 400 GTI wspieranym przez belgijski oddział Chevron. Rezygnacja, która nastąpiła po zwycięstwie etapowym w Korhogo (Wybrzeże Kości Słoniowej), nie ostudziła ich entuzjazmu, wręcz przeciwnie.


©DPPI

Przekształcony w nawigatora za radą Jeana Todta, Claude Brasseur pokieruje szarżą Jacky'ego Ickxa wyposażonego w bardziej odpowiedni samochód, Mercedes 4×4. Piąte miejsce w Dakarze za Pierrem Lartigue (Range Rover) pomimo siedmiu gorszych czasów, formuła powoli, ale niezawodnie zaczyna przynosić owoce.


©DPPI

Trzecia próba będzie właściwa. W 1983 roku Thierry Sabine po raz pierwszy zabrał karawanę na niewybaczalną pustynię Ténéré, morze piasku, które przeszło do legendy jako jeden z sędziów pokoju na wiecu. Ickx-Brasseur, jadąc zmodyfikowanym Mercedesem 280 GE (aerodynamiczny deflektor wspomaga przepływ powietrza z tyłu), odniósł pięć sukcesów etapowych, w tym cztery z rzędu, i zajął prowadzenie w pobliżu Lac Rose.

 

 

Galvanisé par ce sacre, Jacky Ickx convainc Porsche d’adapter leur 911 Safari au Paris-Dakar. Le Belge mènera l’équipe officielle en 1984 mais laissera l’expert René Metge l’emporter en dépit d’une remarquable série de neuf succès en cours de route ! La 959 biturbo remplacera la 911 en 1985. Là encore, le succès reviendra à Metge-Lemoyne tandis que Ickx-Brasseur remonteront au deuxième rang.


Legenda

Niedawno ukłonił się w stronę swojego zainteresowania mechaniką, nosząc czapkę Ferrari czerwony w komedii „Camping” w 2005 roku.

Cała redakcja AUTOtygodniowo składa najszczersze kondolencje rodzinie, bliskim i przyjaciołom Claude’a Brasseura. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz