Jak zinterpretować występ Peugeota na Spa?

Jeśli najlepszy Peugeot 9X8 zajął w sumie 13. miejsce, za sześcioma LM P2, należy podkreślić pozytywne sygnały.

opublikowany 29/04/2023 à 20:57

Artykuł wstępny

1 Zobacz komentarze)

Jak zinterpretować występ Peugeota na Spa?

Liczby są uparte, wszyscy o tym wiemy. W sporcie motorowym prawdziwe osiągi to te, które widać w końcowej klasyfikacji sesji kwalifikacyjnej lub wyścigu. Podczas 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps kibice będą musieli zejść do 13. i 17. rzędu, aby znaleźć wzmianki o obu Peugeot 9X8.

Co gorsza, najlepsza lwica poniosła porażkę za sześcioma LM P2 i tylko 2″9 przed skromnym, znacznie bardziej rustykalnym Glickenhausem. Aby jednak spojrzeć na to, co wydarzyło się w Belgii, z odpowiedniej perspektywy, musimy cofnąć się 15 dni wcześniej, podczas 6-godzinnego wyścigu w Portimao.

Nr 93 raczej oszczędzono problemów technicznych. @DPPI

W Portugalii, na nadmiernie pagórkowatym torze o długości 4,653 km, Sochalianin stracił 2% z pole position (-3% czystych wyników), a następnie stracił 2,6% w wyścigu z 1,3 okrążeniami opóźnienia na mecie .

W Spa-Francorchamps wartości te ewoluowały... we właściwym kierunku, jeśli porównamy różnicę z Toyota i całkowity rozwój okrążenia torowego. Tor Spade o długości 7,003 km został pokonany w kwalifikacjach w 120,8 minuty (Toyota nr 7), a najlepszy Peugeot przybył 2”4 sekundy później. Oznacza to deficyt, który w porównaniu do Portimao spadł do 1,98%.

Z pozycji zwykłego widza szczególnie zapamiętamy 6-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps rzeczywisty brak wykonania i podejmowania ryzyka, szczególnie w odniesieniu do warunków pogodowych i kontroli pit stopów. Na końcowy wynik dużą rolę odegrała strategia, podobnie jak brak szczęścia przy rozmieszczeniu licznych samochodów bezpieczeństwa. Na dystansie wyścigu suma się sumuje. Zawsze możemy się z tym kłócić Ferrari, Cadillac lub Porsche podjęli większe ryzyko, ale nie dojechali obydwoma samochodami do mety i zmiażdżyli mnóstwo węgla...

Wykonanie w boksie i strategia nadal zasługują na trochę wysiłku. @DPPI

Wróćmy do liczb. W Portimao „idealne okrążenie”, czyli moment, w którym uda nam się dodać do siebie trzy najlepsze sektory, dało Peugeotowi 7. pozycję w hierarchii Hypercar. W Spa, od końca do końca, najlepsze sektory utworzyły idealne okrążenie, zajmując 5. absolutną pozycję dla Peugeota z numerem 93, tuż za Toyotą z numerami 7, Ferrari z numerami 50 i 51 oraz Cadillakiem z numerem 2. Nie tak źle.

Mówiąc szczegółowo, Peugeotowi udało się ustanowić czwarty czas bezwzględny w pierwszym ultraszybkim sektorze (zakręt Source, Raidillon, a następnie prosta Combes). W drugiej, gdzie jest najwięcej środkowych zakrętów, pozycja ta spadła na 4. miejsce. Następnie wróciłem na 10. pozycję w 8. sektorze, który znów był szybszy (w szczególności Blanchimont), ale został odcięty przez szykanę przy bardzo małej prędkości. Wstręt do 3X9, ponowne uruchamianie nie jest jego mocną stroną ze względu na wąskie tylne opony i prędkość uruchamiania układu hybrydowego od 8 km/h (w porównaniu do 150 km/h w przypadku innych LMH).

Podsumowując, nadal uważamy, że jedynym terenem polowań dla 9X8 będzie Le Mans. Mniej zakrętów, mniejszy opór powietrza, szersze przednie opony niż u konkurentów, zapewniające krótsze hamowanie przy prędkości 330 km/h oraz duże, szybkie zakręty, na których wykorzystanie energii elektrycznej będzie mniej problematyczne. Ale ten postulat nie zawiera centralnego punktu: niezawodności, zarówno mechanicznej, jak i pilotów.

CZYTAJ TAKŻE: WEC Spa – Przeżyj ponownie wyścig z kokpitu Peugeota 9X8

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

M

Paweł Mercier

01 o 05:2023

Czy możesz wyjaśnić podbicia dla 9x8? Jeśli część hybrydowa samochodu zacznie działać przy prędkości 150 km/h zamiast 190, otrzyma dodatkową moc elektryczną PRZED pozostałymi samochodami. Musi więc lepiej przypominać, prawda? Zdecydowanie nie rozumiem, dlaczego ludzie w Peugeocie ukrywają się za tym dogmatem nauki (wciąż musimy się wiele nauczyć), aby wytłumaczyć, że ich samochód jest gorszy od innych. Bóg jeden wie, że jestem głupszy i chciałbym zobaczyć, jak Peugeot miażdży wszystko na swojej drodze w pierwszym lub drugim wyścigu. Musimy stawić czoła faktom, że koncepcja jest piękna, ale przegapiona!... Ferrari nie zrobiło nic w dziedzinie wyścigów wytrzymałościowych od lat 70. i od pierwszego pojawienia się stworzyło konkurencyjny samochód.

Aby napisać komentarz