12H Sebring – Półmetek

W LM P1 dwa Audi R18 e-tron quattro toczą zaciętą walkę na czele wyścigu. Co więcej, Deltawing porzucił, a kategoria GT oferuje wysublimowany spektakl.

opublikowany 16/03/2013 à 21:58

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

12H Sebring – Półmetek

Słońce powoli zaczyna spadać z nieba Florydy w połowie 61. edycji konkursu 12 godzin od Sebring właśnie został przekroczony. Na szczycie kategorii LM P1 jesteśmy świadkami prawdziwego pojedynku pomiędzy dwoma Audi R18 e-tron quattro, które przez pierwsze sześć godzin ścigania nie przestawały wyprzedzać siebie.

Startujący z pole position z Francuzem Benoît Tréluyerem za kierownicą, numer 1, prowadzony również przez Marcela Fässlera i Oliviera Jarvisa, utrzymał prowadzenie aż do drugiej godziny wyścigu. Następnie wyprzedzony przez siostrzany samochód nr 2, a następnie powierzony Allanowi McNishowi, samochód nr 1 wkrótce odzyskał swoje posiadanie. Przedmiot sprawy: surowa i wątpliwa kara nałożona na Szkota za kontakt z pojazdem nr 09 Orea 60 FLM. Ale podczas gdy Szwajcar Marcel Fässler za kierownicą Audi nr 1 był teraz prawie okrążenie przed siostrzanym samochodem marki z pierścieniami, wydarzenie miało ponownie rozdać karty.

Unieruchomiony na torze po korkociągu Ed Brown na swoim HPD ARX-03B nr 02 Extreme Speed ​​​​Motorsports wyciągnął nową żółtą flagę. Korzystając z tej przerwy i zjeżdżając do boksów, Lucas Di Grassi za kierownicą R18 e-tron quattro nr 2 odrobił znaczną część straty. Na krótko przed 5-godzinnym wyścigiem Brazylijczyk, kontynuując swój powrót, uzyskał przewagę nad Olivierem Jarvisem po niezwykle muskularnym wyprzedzaniu, w którym oba samochody zetknęły się na 17. zakręcie, co mogło być kosztowne na ringu.

W połowie wyścigu walka pomiędzy obydwoma Audi jest nadal bardzo zacięta. Model nr 2, prowadzony obecnie przez Toma Kristensena, był zaledwie 5,6 sekundy przed numerem 1, ponownie za sterami Benoîta Tréluyera. Za sterami Rebelii Loli nr 12, Nicolas Prost właśnie oddał trzecie miejsce na rzecz HPD ARX-03c Muscle Milk Pickett Racing Klausa Grafa.

Kategoria LM P2 straciła jednego ze swoich pretendentów do zwycięstwa, Extreme Speed ​​Motorsports HPD ARX-03b Davida Brabhama, który został przywieziony na swoje stoisko ciągnięty przez lawetę. Obecnie w czołówce znajduje się HPD ARX-03b Level 5 Motorsports No. 551. Marino Franchitti ma prawie minutę przewagi nad siostrzanym samochodem, którym jeździ obecnie szef Scott Tucker. Należy pamiętać, że nowy DeltaWing odbędzie raczej krótką podróż zegarową po Florydzie. Jeszcze przed drugą godziną z dymu poszedł silnik Mazdy prototypu Andy'ego Meyricka i Oliviera Pla. Francuz nie był w stanie nawet zasiąść za kierownicą podczas wyścigu.

Kategoria GT oferuje wspaniałe widowisko. Za kierownicą Ferrari 458 Italia #62, Olivier Beretta prowadzi i jest zaledwie cztery sekundy przed BMW Z4 #56 Johna Edwardsa. I znów za tym ostatnim podąża jak jego cień Porsche Falken Tyres Nicka Tandy’ego, Corvette C6 ZR1 Richarda Westbrooka i Viper GTS-R SRT Marca Goosensa.

W kategoriach LM PC i GTC dominują odpowiednio Kyle Marcelli (nr 09 Oreca 1 FLM BAR8Motorsports) i John Fogarty (nr 911 Porsche 3 GT11 Cup JDX Racing).

0 Zobacz komentarze)