24 godziny w Daytona: H6 – Cadillac przejmuje kontrolę

Po pierwszych sześciu godzinach wyścigu Cadillac, Acura i Mazda idą łeb w łeb, z przewagą posiadacza tytułu.

opublikowany 26/01/2020 à 02:08

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

24 godziny w Daytona: H6 – Cadillac przejmuje kontrolę

Pierwsze sześć godzin 58. edycji 24-godzinnego wyścigu w Daytona przebiegło stosunkowo spokojnie, a po zderzeniu Lamborghini nr 47 zAston Martin nr 23.

Na torze Mazda nr 77 z Jarvis-Pla-Nunez zdominowała rywalizację, potwierdzając swoje pole position. Ale gdy na Florydzie zapadła noc, Cadillaki podniosły głowy na szczycie hierarchii. Właśnie zakończyliśmy pierwsze sześć godzin, a Wayne Taylor Racing DPi-VR.R z numerem 10 prowadzi dzięki Briscoe-Dixon-Van der Zande-Kobayashiego. Podąża za nim kolejny Cadillac, numer 31 firmy Action Express Racing Conway-Albuquerque-Derani-Nasr, ledwie opóźniony przez nieplanowany przejazd przez aleję serwisową po tym, jak kawałek gruzu utknął w wlocie powietrza.

Pierwszą trójkę uzupełniają Simona Pagenauda, obecnie za kierownicą Acury ARX-05 nr 6, którą dzieli z Juanem Pablo Montoyą i Danem Cameronem. Francuz wyprzedza Olivera Jarvisa (Mazda nr 77) i Joao Barbosę (Cadillac nr 5), którzy łączą siły z Sébastienem Bourdais et Loic Duval.

En GTLM, les deux Porsche et la Corvette n°3 ont animé le début de course, mais l’américaine a été victime d’un problème de changement de rapports l’ayant fait rentrer dans le rang. Les 911 RSR-19 semblaient maîtriser la situation, mais la BMW n°24 de Krohn-Edwards-Mostert-Farfus a pris les devants. La voiture sœur, retardée par un écrou récalcitrant, a ensuite été ramenée dans son garage pour résoudre ce qui s’apparente fort à un souci électrique.

Dwa Porsche uzupełniają pierwszą trójkę przed najlepszym C8.R, numerem 4 Milnera-Gavina-Fässlera i Ferrari 488 GTE nr 62 od Risi Competizione. Należy pamiętać, że pierwsze sześć w kategorii jest pogrupowanych w kilka sekund.

Gabriel Aubry (Oreca 07 n°52 / PR1-Mathiasen Motorsports) prowadzi LM P2 przed Mikołaj Lapierre (Oreca 07 nr 8 / Starworks Motorsport) i Harrison Newey (Oreca 07 nr 81 / DragonSpeed).

Wreszcie w GTD na czele prowadzą dwa Lamborghini, numer 48 Paul Miller Racing (Sellers-Snow-Caldarelli-Lewis) przed numerem 44 GRT Magnus (Mapelli-Potter-Lally-Pumpelly).

Jeśli trzeba odnotować tylko jedno odejście na emeryturę – Astona Martina Vantage nr 23 z zespołu Heart of Racing – kilka samochodów pożegnało się już ze zwycięstwem, a mianowicie Acura ARX-05 nr 7 zespołu Penske (ofiara kontaktu ze ścianą po zderzeniu z Mazdą nr 55), Aston Martin Vantage nr 98 z Aston Martin Racing i Lamborghini Huracan GT3 nr 11 z zespołu Grasser Racing Team, na których pokładzie znajduje się szczególnie zarejestrowany Francuz Franck Perera.

 

0 Zobacz komentarze)