CORE Autosport pod koniec napięcia na Road America

Pod koniec wyścigu, w którym zużycie paliwa odegrało główną rolę, model nr 2 CORE Autosport Oreca LM P54 firmy Bennett-Braun wykonał idealny ruch, aby wygrać na Road America.

opublikowany 05/08/2018 à 23:49

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

CORE Autosport pod koniec napięcia na Road America

Niezależnie od tego, czy chodzi o Prototype, czy GTLM, to zużycie paliwa i strategia zadecydują o zakończeniu wyścigu na torze Road America, który był gospodarzem rundy IMSA w ten weekend w Elkhart Lake w stanie Wisconsin.

Po ostatniej neutralizacji, która nastąpiła niecałe 45′ przed metą, po dużym zjeździe z toru Sebastiana Saavedry (Ligier nr 52 – AFS/PR1 Mathiasen) na wyjściu z ostatniego zakrętu i po przystankach kilka prototypów, w tym Mazda RT24-P nr 77, Nissan DPi nr 2 – ESM i Acura ARX-05 nr 7 – Acura Team Penske, trzy samochody wydawały się w korzystnej sytuacji.

Jednak zarówno Mazda RT24-P nr 55 Jonathana Bomarito, jak i Cadillac DPi-V.R nr 10 – Wayne Taylor Racing Jordana Taylora, będą miały zbyt mało paliwa, aby mieć nadzieję na zwycięstwo, dzięki zapewnieniu dodatkowego paliwa dla obu samochodów na trzy i dwa okrążenia przed końcem.

Wystarczająco, aby zapewnić prowadzenie w wydarzeniu zawodnikowi nr 2 Oreca LM P54 – CORE Autosport Colina Brauna i Jona Bennetta, którzy minęli linię mety z mniej niż 3. miejscem przed duetem prowadzonym przez nr 2 Oreca LM P99 #31 – JDC-Miller Motorsports of Simpson – Goikhberg, który wyprzedził na linii Cadillaca DPi-V.R z numerem XNUMX – Action Express Racing Felipe Nasra i Erica Currana.

Pierwszą piątkę uzupełnia Cadillac DPi-VR z numerem 5 – Wayne Taylor Racing i pierwszy Acura ARX-10 z numerem 05 – Acura Team Penske Dane’a Camerona, powiązanego z Juanem Pablo Montoyą. To drugie zwycięstwo z rzędu Oreca z numerem 6, który na początku sezonu zwyciężył już w Canadian Motorsports Park.

Sukces Forda

W GTLM walka toczyła się także do samego końca i jeśli Connor de Phillippi (BMW M8 nr 25 – Team RLL) wydawał się być na pozycji do zwycięstwa, o zwycięstwie ponownie zadecydowało zużycie paliwa. 

Z przodu de Phillippi był zmuszony zmniejszyć tempo, pozwalając na przewagę pojazdom nr 67 – Chip Ganassi Racing Ford GT Richarda Westbrooka i Ryana Briscoe. De Phillippi próbuje wrócić do boksów na dwa okrążenia przed końcem, ale nie udaje mu się przedostać do alei serwisowej.

Za zwycięskim Fordem, który przed tą imprezą przejął od 66. lidera mistrzostw, Joeya Handa i Dirka Müllera, ofiary problemów technicznych, Corvette nr 7 C4.R Milnera – Gavina i nr 3 Magnussen – Garcia complètent le podium devant les deux Porsche 911 RSR n°912 de Bamber – Vanthoor et n°911 de Pilet – Tandy.

Porsche jednak zwyciężyło w GTD dzięki numerowi 911 3 GT58 R – Wright Motorsports Patricka Longa i Christiny Nielsen. Bryan Sellers i Madison Snow (Lamborghini Huracan GT3 nr 48 – Paul Miller Racing) oraz Ferrari 488 GT3 nr 63 – Stabilny Corsa autorstwa Alessandro Pier Guidi – Cooper MacNeil wspina się na podium.

Ten ostatni samochód brał udział w ciężkiej walce z Mercedes-AMG GT3 nr 33 – Riley Motorsports de Bleekemolen – Keating, Bleekemolen początkowo odrzucił Piera Guidiego na pierwszym zakręcie, zanim kilka chwil później Włoch kilkakrotnie nawiązał kontakt z GT3 przy gwieździe.

Ranking wyścigów

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z wydarzenia Road America IMSA, zamieszczoną w numerze 2177 AUTOhebdo, dostępną jutro wieczorem w wersji cyfrowej oraz w kioskach od tej środy.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz