Daytona: zwycięzca Wayne'a Taylora, Chip Ganassi KO po sygnale dźwiękowym

Wayne Taylor Racing Acura wygrał 24-godzinny wyścig Daytona, co było pierwszym zwycięstwem producenta. W walce o zwycięstwo Cadillac Chip Ganassi Racing przebił oponę w ciągu ostatnich dziesięciu minut.

opublikowany 31/01/2021 à 21:50

Tulisa

0 Zobacz komentarze)

Daytona: zwycięzca Wayne'a Taylora, Chip Ganassi KO po sygnale dźwiękowym

Jak okrutnie! Byliśmy świadkami intensywnego pojedynku o zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Daytona pod nazwą Acura Wayne Taylor Racing (Ricky Taylor, Filipe Albuquerque, Alexander RossiHelio Castronevesa) i Cadillac nr 01 firmy Chip Ganassi Racing (Kevin Magnussen, Renger van der Zande, Scott Dixon) w ciągu ostatniego półgodziny wyścigu, od drzwi do drzwi.

I nagle opona Cadillaca zdecydowała, że ​​ma dość. Przebicie opony zrzuciło samochód z podium w ciągu ostatnich dziesięciu minut. Ostatecznie Acura wygrała 5 sekund przed Cadillakiem Action Express nr 48 w rękach Jimmiego Johnsona, Kamui Kobayashi, Simona Pagenauda, Mike Rockenfeller i około dziesięć sekund przed Mazdą nr 55 Jonathana Bomarito, Harry'ego Tincknella i Olivera Jarvisa.

To drugie jest cudowne, bo przez długi czas traciła trzy okrążenia. Liczne neutralizacje pozwoliły mu grać o zwycięstwo. Szansa, której Francuzi nie mieli Duval, Bourdais i Vautier w Cadillacu nr 5 i samochodzie typu pole, Cadillacu Action Express nr 31. Za długo zwlekali.

W GTLM hierarchia, jakiej oczekiwaliśmy, została zachowana. Pomimo dobrego oporu ze strony BMW nr 24 i Ferrari w Rsisi Competitzione obie Corvette oferują sobie podwójną moc. Zwyciężył numer 3 Antonio Garcia, Jordan Taylor i Nicky Catsburg, tuż przed siostrzanym samochodem.

W LMP2 wygrywa Francuz. Oreca nr 18 z Era Motorsport, prowadzona w szczególności przez Paula-Loupa Chatina, zwyciężyła przed samochodem Tower Motorsport prowadzonym przez trzech Francuzów: Gabriela Aubry'ego, Matthieu Vaxiviere'a i Timothe Bureta.

W GTD walka była oczywiście zacięta do samego końca. Spektakl od dawna zapewniają dwa samochody Mercedes nr 57 HTP Winward Motorsport i nr 488 AF Corse Ferrari 3 GT21.

Za kierownicą siedzi dwóch najlepszych współczesnych kierowców GT, Maro Engel i Daniel Serra. Przez kilka godzin obaj mężczyźni jeździli koło w koło i wymieniali się głowami. Ostatecznie walka zakończyła się nokautem. Zderzyły się mercedes 57 prowadzony przez Phillipa Ellisa i Ferrari 21 AF Corse Matteo Cressoniego. Mercedes nieco przegapił swój zakręt i uderzył w Ferrari, które wylądowało w ścianie. Bez nałożonych kar Mercedes Russella Warda, Indy'ego Dontje, Philipa Ellisa i Maro Engela dobrze zakończył wyścig i zwyciężył.

W LMP3 zwycięstwo odniósł Riley Motorsport Ligier prowadzony przez Olivera Askewa, Spencera Pigota, Scotta Andrewsa i Gara Robinsona.

Pełny raport i analizę 24-godzinnego Daytona przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta można znaleźć w magazynie AUTOhebdo nr 2297, dostępnym od poniedziałku w wersja cyfrowa.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz