Z Phillippi: „Wszyscy wiedzą, kto naprawdę wygrał” w Watkins Glen

Connor De Phillippi i jego koledzy z Team RLL myśleli, że wygrali kategorię GTD Pro w Watkins Glen, zanim zostali ukarani.

opublikowany 28/06/2022 à 16:31

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Z Phillippi: „Wszyscy wiedzą, kto naprawdę wygrał” w Watkins Glen

Connor de Phillippi wygrał 6-godzinny wyścig Watkins Glen w GTD Pro, zanim został ukarany (Zdjęcie: © 2022 Jake Galsad)

Finał 6-godzinnego wyścigu w Watkins Glen, trzecia runda zawodówWytrzymałość Puchar 2022 w IMSA, było chaotycznie. Po godzinnej przerwie spowodowanej burzą i czerwoną flagą wyścig został wznowiony pod kierownictwem samochodu bezpieczeństwa na 35 minut przed końcem.

Ponieważ ingerencje w samochody nie są dozwolone w przypadku czerwonych flag podczas mistrzostw Ameryki Północnej w wyścigach długodystansowych, kilka zespołów musiało pilnie zatankować paliwo w ostatnich chwilach wyścigu. Dotyczyło to szczególnie liderów GTD Pro, z numerem 62 z Risi Competizione, a następnie numerem 9 z Pfaff Motorsports, co pozwoliło BMW M4 GT3 nr 25 z Team RLL zwyciężyć dzięki niecodziennej strategii.

CZYTAJ TAKŻE > 6H. z Watkins Glen – Albuquerque oferuje zwycięstwo Wayne Taylor Racing

Radość w BMW nie trwała jednak długo. Trio w składzie: John Edwards, Augusto Farfus i Connor De Phillippi zostało ukarane, ponieważ amerykański kierowca nie był w stanie dotrzymać nowego minimalnego czasu prowadzenia pojazdu wynoszącego 1 godzinę 17 wymaganego po przerwaniu wyścigu. W tej samej sytuacji znalazło się około dziesięciu innych samochodów, głównie w kategoriach Grand Touring.

Czerwona flaga zmieniła wszystko

„W czasie wywieszenia czerwonej flagi zegar wyścigowy nadal chodził, a czas jazdy się zatrzymał”, wyjaśnił John Edwards. „Nic innego nie mogliśmy zrobić. dodaje jego kolega z drużyny Connor de Phillippi, który w sobotę zdobył pole position. Ważne jest to, że mieliśmy fantastyczny samochód, a zespół był wspaniały. Zaczęliśmy z przodu i prowadziliśmy przez większą część wyścigu. Każdy wie, kto tak naprawdę wygrał. To są rzeczy, które się zdarzają. Kiedy weźmie się pod uwagę, gdzie byliśmy w Daytona, możemy być bardzo zadowoleni z postępu, jaki poczyniliśmy. Teraz skupiamy się na następnym wyścigu. »

„Czerwona flaga pojawiła się na około 90 minut przed końcem, wyjaśnia Brandon Fry, dyrektor techniczny zespołu. John Edwards wsiadł do samochodu jakiś czas temu. Bez tej przerwy, podczas której czas wyścigu nadal płynął, ale czas jazdy nie, John z łatwością zmieściłby się w początkowym minimalnym czasie jazdy wynoszącym 90 minut. Jednak gdy skorygowano go do zaledwie 1:17, pomimo dłuższej przerwy, oznaczało to, że John nie był już w stanie spełnić tego wymogu po ponownym uruchomieniu. Nasza strategia była solidna i zwycięska. Dostosowanie do minimalnego czasu jazdy nastąpiło zbyt późno, abyśmy mogli zareagować i dostosować naszą strategię. Tak, jesteśmy rozczarowani, ale jednocześnie skupiamy się na kolejnym wyścigu sezonu. » Od niedzieli w Bowmanville (Kanada).

To w końcuAston Martin GT3 nr 23 (Ross Gunn, Alex Riberas), który odziedziczył zwycięstwo w kategorii.

CZYTAJ TAKŻE > 6H. Watkins Glen – Aston Martins awansował do zwycięstwa w Grand Touring

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz