Nieśmiały debiut nowego Porsche 911 GT3 R

Porsche 911 GT3 R pozostało w tyle podczas kwalifikacji Roar do swojego pierwszego oficjalnego występu w zawodach.

opublikowany 23/01/2023 à 16:19

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Nieśmiały debiut nowego Porsche 911 GT3 R

Dopiero ósmy najszybszy czas Pfaff Motorsports w kwalifikacjach na torze Daytona (Zdjęcie: IMSA)

Porsche nie tylko zainaugurował swój 963 w Roar przed Daytona. Niemiecki producent wprowadza na Florydę także nowe 911 GT3 R (Gen. 992). Siedem egzemplarzy brało udział w kwalifikacjach do pierwszego głównego wyściguWytrzymałość sezonu. 

W GTD Pro tylko jeden rywalizował z numerem 9 firmy Pfaff Motorsport. Aktualny zespół mistrzów musiał odnowić całą załogę na nowy rok w związku z awansami Mathieu Jamineta, Matta Campbella i Felipa Nasra w GTP. Dlatego władzę przejęli Klaus Bachler, Patrick Pilet i Laurens Vanthoor.

Belg brał udział w kwalifikacjach wstępnych kanadyjskiej drużyny, ale nigdy nie był w stanie powalczyć o pole position podpisane przez Maro Engela z czasem 1:46.784 w 79 WeatherTech Racing, kończąc na 8. miejscu ze stratą ponad dwóch sekund do najlepszego czasu .

Daleko do Mercedesa

To samo rozczarowanie w GTD, gdzie sześć GT3 z Weissach (Niemcy) również doświadczyło trudności. Najlepiej spisał się Jan Heylen, zajmując 14. miejsce dla Wright Motorsports, prawie trzy sekundy za nim Mercedes-AMG GT3 od Winward Racing. 

« Od początku Roar nasze samochody nie są w stanie dotrzymać kroku konkurencji, wyjaśnia Sebastian Golz, kierownik projektu Porsche 911 GT3 R. Z jednej strony bilans procesu oceny osiągów opiera się na podstawowych danych, takich jak masa pojazdu, moc silnika i aerodynamika, co pozwala na ustalenie wstępnej klasyfikacji. Z drugiej strony pod uwagę brane są dane zebrane na torze w porównywalnych warunkach torowych i pogodowych. Organizator otrzymuje dane na koniec sesji kwalifikacyjnej, aby można było rozpocząć dostosowywanie procesu BoP. Ściśle współpracujemy z organizatorami i mamy nadzieję, że warunki wyścigu będą wyrównane. »

FIA z pewnością zakazała wszelkiej publicznej krytyki równowagi osiągów, tjIMSA nie znajduje się pod jego egidą, a języki mogą nadal lamentować w tej sprawie po drugiej stronie Atlantyku…

W oczekiwaniu na osiągi siedem nowych Porsche 911 GT3 R przejechało 829 okrążeń i przejechało 4 km. W Daytona najważniejsza jest przede wszystkim niezawodność.

CZYTAJ TAKŻE > Meyer Shank Racing z pole position w 24-godzinnym wyścigu w Daytona

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz