Latem 2017 roku, zmęczona brakiem wyników swojego byłego partnerskiego zespołu SpeedSource, Mazda North America zapewniła sobie usługi Joest Racing, wolne od jakichkolwiek zobowiązań po zakończeniu przygody Audi w LM P1. W tym samym czasie, od strony konstrukcyjnej, RT24-P zaprojektowany przez spółkę joint venture Riley-Multimatic został przeprojektowany przez znaną Larry'emu Holtowi kanadyjską firmę, z wyłączeniem Rileya.
Po rozczarowującym sezonie 2018, szczególnie ze względu na kruchość bloku silnika, zespół Mazda Team Joest odniósł w tym roku trzy zwycięstwa, do czego przyczynił się całkowicie przeprojektowany 4-cylindrowy silnik AER o pojemności 2.0 litra z turbodoładowaniem i zwiększoną niezawodnością.
Ale idylla powinna zakończyć się w marcu przyszłego roku wraz z zakończeniem 12-godzinnego wyścigu w Sebring (16 marca), drugiej rundy zawodówIMSA Mistrzostwa Samochodów Sportowych. Kiedy zegar florydyjski dobiegnie końca, obsługa torów dwóch RT24-P powinna zostać całkowicie powierzona firmie Multimatic. Porozumienie między obydwoma podmiotami nie zawsze było serdeczne i przy całym szacunku dla Joest Racing za jego przeszłe wyczyny, nie chodzi już o to, że niemiecki ogr pochłonął wszystko na swojej drodze. Wiele dobrych wyników zostało zniweczonych w wyniku przybliżeń i złych decyzji.
Dans le même temps, Mazda Motorsport North America a officialisé l’identité du remplaçant de John Doonan au poste de directeur, ce dernier ayant succédé à Scott Atherton à la tête de l’IMSA. L’heureux élu a pour nom Nelson Cosgrove, ancien directeur du Toyota Racing Development.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)