IMSA – Cadillac i Porsche na czele Roar

Filipe Albuquerque w Prototype i Laurens Vanthoor w GTLM ustanowili najlepsze czasy pierwszego dnia zawodów Roar Before the Rolex 24 w Daytona.

opublikowany 06/01/2018 à 09:01

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

IMSA – Cadillac i Porsche na czele Roar

Cadillac DPi-V.R nadawały tempo pierwszego dnia wyścigu Roar Before the Rolex 24, oficjalnej sesji testowej zorganizowanej jako wstęp do 24-godzinnego wyścigu w Daytona (27–29 stycznia), który otworzy sezon 2018IMSA.

Dzięki Filipa Albuquerque, przykład nr 5, Action Express Racing, który Portugalczyk dzieli z Christianem Fittipaldim i Joao Barbosą, objął prowadzenie podczas dwóch piątkowych sesji, początkowo osiągając czas w 1’37″266, następnie poprawa do 1’37″196.

Gdyby Cadillac zdobył czterokrotnie w EL1, numer 07 Oreca 54 – CORE Autosport Romaina Dumasa, Loic Duval, Jon Bennett i Colin Braun przełamali hierarchię ustaloną w pierwszej sesji, ustawiając się na 107 tysięcznych szczytowego DPi, dzięki Colinowi Braunowi.

Za nim plasuje się Cadillac DPi-VR z numerem 10 – Wayne Taylor Racing J. Taylora, Rengera van der Zande i Ryana Hunter-Reay na dwóch dziesiątych oraz numer 90 – Spirit of Daytona Tristana Vautiera – Matta McMurry’ego – Eddiego Cheevera III . Vautier był najszybszy z całej trójki w czasie 1:37” 469. Oreca 07 n°78 – Jackie Chan DC Racing of Tung – Brundle – Felix da Costa – Habsburg zamyka pierwszą piątkę dnia z wynikiem 5″0.

Podczas drugiej sesji jazdy pierwszy Nissan DPi – ESM van Overbeeka – Derani – Lapierre zająć dziewiąte miejsce przed siostrzanym samochodem Pla – Sharp – Dalziel. Dane Cameron – Juan Pablo Montoya – Simona Pagenauda dzięki Francuzowi pierwsza Acura ARX-05 DPi zespołu Acura Team Penske znalazła się w pierwszej dziesiątce.

Fernando Alonso, powiązany z Lando Norris i Phil Hanson w 217. Ligierze JS P23 – United Autosports, zajmują 13. pozycję w drugim treningu. Tylko jedna z dwóch Mazd RT2-P z Mazda Team Joest uzyskała czas z numerem 24 Bomarito – Pigot – Tincknell, który w drugiej sesji zajął 55. miejsce.

Porsche prend les devants en GTLM

W sercu programu Weissach, w kategorii GTLM, Porsche wykazało się największą werwą w swojej pierwszej konfrontacji na torze w 2018 r. Ferrari, Forda, Corvetty i BMW.

Ford osiągnął dublet na EL1, ale 911 RSR nr 912, prowadzone przez Laurensa Vanthoora – Gianmarię Bruni – Earla Bambera, zakończyło dzień na prowadzeniu z najlepszym czasem Belga w 1'44″065, o 30 tysięcznych lepszym niż Richard Westbrook (Ford) dzisiaj wcześniej.

Porsche zdobyło także dublet w EL2 z numerem 911 Pilet – Tandy – Makowiecki. Dwaj Fordowie GT – Chip Ganassi Racing zajmują czołowe miejsca w klasyfikacji sesji, przed pierwszą Corvettą C7.R nr 3 w Magnussen – Garcia – Rockenfeller i Ferrari 488 nr 62 – Risi Competizione.

W GTD Franck Perera, nowy rekrut Grasser Racing Team, był najszybszy w drugiej części dnia, pokonując okrążenie toru na Florydzie w 1'47″175, za kierownicą Lamborghini Huracan GT3 nr 11 – BRT. Ten sam samochód, z Rolfem Ineichenem, zdominował pierwszy trening w czasie 1:1”47.

Rankingowy ryk przed Rolexem 24 EL1

Rankingowy ryk przed Rolexem 24 EL2

Odkryj zdjęcia Roar przed 24 Daytona

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz