IMSA – ESM i Lapierre triumfują w Sebring

W edycji 2018-godzinnego wyścigu Sebring 12 Nissan Onroak DPi nr 22 firmy ESM, Porsche nr 911 i Lamborghini firmy Paul Miller Racing zwyciężyły odpowiednio w klasach Prototype, GTLM i GTD. Trójka Francuzów zasmakowała radości zwycięstwa.

opublikowany 18/03/2018 à 06:09

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

IMSA – ESM i Lapierre triumfują w Sebring

W drugiej części testu (zobacz podsumowanie pierwszej połowy tutaj), Acura ARX-07 nr 6 musiała wycofać się z eksploatacji z powodu problemów z silnikiem, podczas gdy Cadillac DPi-V.R nr 5 doświadczył różnych problemów, w szczególności wynikających z kolizji, w których brał udział. Następnie, 1:40 przed metą, nadzieje Cadillaca DPi-V.R nr 90 należącego do Spirit of Daytona rozwiały się po bardzo gwałtownym wyjściu z toru Tristana Vautiera, który na szczęście wyszedł bez szwanku.

Dziś suwerenny Nissan Onroak DPi z numerem 22 kontrolował przebieg zawodów, mimo że Mazda RT24-P nr 55 należąca do Spencera Pigota-Jonathana Bomarito-Harry'ego Tincknella kilkakrotnie pojawiała się na czele wyścigu (zanim została wykluczona z walki podczas dłuższego postoju po problemie z rozrusznikiem 39 minut przed końcem), podobnie jak w mniejszym stopniu Cadillac nr 31 z Mike'a Conwaya– Felipe Nasr – Eric Curran. Ale nienaganne przekaźniki Mikołaj Lapierre i Pipo Derani, dobrze wspierani przez Johannesa van Overbeeka, w końcu zaoferowali zwycięstwo Extreme Speed ​​Motorsports, zwycięzcy tutaj dwa lata temu. Zatem już w grze dwa ostatnie miasta oferują swój drugi sukces na wieży zegarowej na Florydzie, podobnie jak ich francuski pomocnik, zwycięzca edycji 2011 na Peugeot 908 HDi FAP obsługiwany przez Oreca.

Podium uzupełniają Cadillaki z numerem 10 i 31, ustawione odpowiednio przez Wayne Taylor Racing dla Jordana Taylora-Rengera van der Zande-Ryana Huntera Reaya oraz przez Action Express dla Erica Currana, Mike'a Conwaya i Felipe Nasra. Za nimi plasują się Oreca 07 z numerem 54 z Core Autosport (Colin Braun-Jon Bennett-Romain Dumas) i Ligier JS P217 z numerem 32 z United Autosports (Phil Hanson-Ales Brundle-Paul di Resta. Dwa samochody spisały się znakomicie, ale LM P2 nie mógł w tym roku liczyć na nic w porównaniu z DPi.

En GTLM, la bataille a fait rage entre les deux Porsche 911 RSR officielles, la Ferrari 488 GTE od Risi Competizione, Ford GT nr 67, BMW M8 GTLM nr 25 i Corvette C7.R nr 4, choć nieco w tyle pod względem czystych osiągów. Ostatecznie jednak zwyciężyło oficjalne 911 RSR nr 911, a wszystko za sprawą tria łączącego Brytyjczyka Nicka Tandy’ego z Francuzem Frédériciem Makowieckim i Patrickiem Piletem. Podczas ostatniej salwy tankowania M8 GTLM z Sims-De Phillippi-Auberlen był mniej wydajny i pozwolił samochodowi Weissach uciec. Triumf Porsche dopełniło trzecie miejsce z numerem 912 Gianmarii Bruni, Earla Bambera i Laurensa Vanthoora. W pierwszej piątce podążają za Fordem GT nr 67 z Briscoe-Westbrook-Dixon i Ferrari 488 GTE z Calado-Pier Guidi-Vilander.

Wreszcie w kategorii GTD triumfowało Lamborghini Huracan GT3 nr 48 należące do zespołu Paul Miller Racing. Trio Sellers-Snow-Lewis poprzedziło pod flagą w szachownicę Ferrari 488 GT3 Scuderia Corsa powierzone MacNeilowi-Balzan-Jeannette i Mercedes-AMG GT3 nr 33 firmy Riley Motorsports prowadzony przez stowarzyszenie Keating-Bleekemolen-Stolz.

Kolejna rundaIMSA Mistrzostwa SportsCar Championship zaplanowano na 14 kwietnia w Long Beach (Kalifornia), ale bez GTD, które powrócą do rywalizacji w środkowym Ohio 6 maja.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz