IMSA – Wayne Taylor Racing i Porsche wygrywają w Teksasie

Jordan i Ricky Taylor wygrali wyścig Lone Star Le Mans na torze COTA w Austin, powstrzymując powracającą Corvette DP z numerem 31 Currana-Camerona. Porsche osiąga dublet w GTLM.

opublikowany 17/09/2016 à 21:55

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

IMSA – Wayne Taylor Racing i Porsche wygrywają w Teksasie

Pole position i zwycięstwo na zawodach w Teksasie w Austin, w weekend Wyścigi Wayne'a Taylora wygląda na nieskazitelny kurs, ale Corvette DP nr 10 braci Taylor niełatwo było dojrzeć Aleję Zwycięstwa COTA.

Początkowo to prototypy Mazdy jako pierwszy stawiły opór wiodącej Corvette DP, po czym spadły w hierarchii w obliczu powrotu tandemu nr 31 Action Express Racing należącego do tandemu Curran – Cameron, z powrotem na drugie miejsce.

Pierwszy biegacz, Eric Curran, na początku wyścigu zmierzył się z siostrzanym samochodem Barbosy z numerem 5 – Fittipaldim, powodując, że Fittipaldi wpadł w poślizg w wyniku manewru, który był zbyt męski. Sędziowie wyścigu ukarają przejazd samochodem nr 31.

Wydawało się, że na prowadzeniu nic nie jest w stanie przeszkodzić Wayne Taylor Racing w zwycięstwie, ale w ostatnich minutach Jordan Taylor po podkręceniu się na ostatnim zakręcie wywołał dreszcz w klanie liderów. Pomimo zmniejszonej przewagi i powrotu Dane’a Camerona, Jordan Taylor utrzymał prowadzenie i wygrał z przewagą nieco poniżej 1″5 na mecie. Cameron i Curran odzyskują jednak prowadzenie w mistrzostwach.

Ogólne podium uzupełnia Corvette DP nr 5, a Joel Miller i Tom Long ratują czwarte miejsce w klanie Mazdy po problemach mechanicznych z numerem 55 Bomarito – Nunez.

Na PC, Renger van der Zande i Alex Popow (Starworks Motorsports) zwyciężył z niewielką różnicą sześciu dziesiątych nad numerem 09 PR52/Mathiasen Motorsports Oreca FLM1 Toma Kimber-Smitha i Roberta Alana. Pierwszą trójkę w kategorii uzupełniają James French i Nicholas Boulle z numerem 38 (Performance Tech Motorsports).

La lutte a été intense en GTLM, mais Porsche repart du Texas avec un doublé. Earl Bamber i Frédéric Makowiecki ustawili się na 911 RSR nr 912 zaoferować sobie pierwszy sukces w tym roku przed kolegami z drużyny Nickiem Tandym i Patrickiem Piletem. Antonio Garcia i Jan Magnussen (Corvette C7.R nr 3) zajęła 3. miejsce przed pierwszym BMW M6 z zespołu RLL Dirka Wernera i Billa Auberlena.

Mniejszy sukces w klanie Forda, ponieważ przejazd numeru 67 Westbrook – Briscoe został szybko spowolniony po zetknięciu się z Corvettą nr 4, co zmusiło samochód z niebieskim owalem do powrotu do boksów. Joey Hand i Dirk Müller podnieśli numer 66 na szóste miejsce w GTLM.

La Ferrari 488 Risi Competition Toniego Vilandera i Giancarlo Fisichelli w dużym stopniu animowało debaty w peletonie, a Włoch szczególnie zetknął się z Porsche Nicka Tandy'ego. Prowadzący w ostatniej ćwiartce wyścigu Toni Vilander był zmuszony wrócić do boksów, aby naprawić problem z elektryką na torze nr 62, zanim mógł ponownie wystartować i zająć ósme miejsce w swojej kategorii.

Zwycięstwo w GTD ostatecznie przypadło BMW M6 GT3 od Turner Motorsport Jensa Klingmanna i Breta Curtisa, którzy wyprzedzili Lamborghini Huracan nr 48 Paul Miller Racing Bryana Sellersa i Madison Snow oraz Ferrari 488 GT3 Scuderia Corsa Alessandro Balzana i Christiny Nielsen.

Te dwie ostatnie załogi wykorzystały brak paliwa w Porsche 911 GT3 R nr 23 Mario Farnbachera, powiązanego z opiekunem pole position Alexem Ribeirasem, na ostatnim okrążeniu, aby stanąć na podium.

Wyniki Lone Star Le Mans

Znajdź pełny raport Lone Star Le Mans en IMSA, wyprodukowany przez naszych specjalnych korespondentów w Teksasie, w numerze 2081 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)