Zwycięski powrót Sébastiena Bourdaisa w Long Beach

Popełniwszy błąd na początku wyścigu, Sébastien Bourdais fantastycznie powrócił na tor w Long Beach i zapewnił Cadillacowi zwycięstwo.

opublikowany 10/04/2022 à 00:48

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Zwycięski powrót Sébastiena Bourdaisa w Long Beach

Sébastien Bourdais był ponad resztą w Long Beach (Fot.: IMSA / © 2022 Jake Galstad)

Sébastien Bourdais Drugi wyścig z rzędu wystartował z pole position za kierownicą Cadillaca DPi z numerem 01 w trzeciej rundzie sezonu w Long Beach (Kalifornia), pierwszej w formacie sprinterskim. W kwalifikacjach Francuz pokonał Alexa Lynna z numerem 02 i Acura DPi z numerem 60 z Meyer Shank Racing, zwyciężając w styczniowym 24-godzinnym wyścigu Daytona. Po problemach mechanicznych napotkanych podczas poprzednich zawodów Francuz miał nadzieję, że tym razem będzie mógł dłużej cieszyć się samochodem w dobrej kondycji na ulicach Long Beach.

Jednak tragedia wydarzyła się na szóstym okrążeniu Habów, którzy popełnili błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu, próbując wyprzedzić bolida. Porsche GTD. Bourdais oddał pozycję lidera Alexowi Lynnowi i spadł na szóste miejsce, ostatnie w DPi. Błąd, który mógł mieć duży wpływ na końcowy wynik wyścigu, który trwał tylko godzinę i czterdzieści minut.

CZYTAJ TAKŻE > Long Beach – Kwalifikacje: Nowe pole position dla Sébastiena Bourdais

Wayne Taylor Racing, który znalazł się za tym weekendem, był pierwszym zespołem, który zatrzymał się w boksach prototypów z Filipe Albuquerque za kierownicą, już po niecałych dwudziestu minutach wyścigu. To pozwoliło Bourdais odzyskać miejsce. Le Manceau ruszył pełną parą i rozpoczął niesamowity powrót, będąc jedynym kierowcą, który osiągnął czas okrążenia poniżej jednej minuty i jedenastu sekund, po raz kolejny poprawiając rekord toru w wyścigu, po tym jak zrobił to samo dzień wcześniej w kwalifikacjach.

Jego wściekłe tempo pozwoliło Sébastienowi Bourdaisowi dogonić czołowe trio, na którym Pipo Derani czekał w Cadillacu Whelen Engineering nr 31 za walką o prowadzenie w wyścigu pomiędzy Tomem Blomqvistem i Alexem Lynnem. Czterokrotny mistrz ChampCar wykorzystał Brazylijczyka, który pozbył się Acury nr 60, aby wrócić na podium. Derani nie mógł już dłużej opierać się rozpętanemu Francuzowi.

Bourdais miał na celowniku dopiero drugiego Cadillaca Chip Ganassi Racing, który zajął pierwsze miejsce, nieco ponad dwie sekundy przed nim. Wykorzystując swoją dynamikę, Habs wykorzystali ruch uliczny, aby zaskoczyć Alexa Lynna i odzyskać prowadzenie w wyścigu na nieco ponad godzinę przed końcem! Na ostatnie 50 minut wyścigu mógł zostawić kierownicę Rengerowi van der Zande.

Druga połowa wyścigu została przerwana przez Full Course Yellow. Nie zmartwiło to Holendra, który był w stanie dokończyć dzieło swojego kolegi z drużyny i zapewnić zwycięstwo Cadillacowi nr 01. Earl Bamber i Alex Lynn zajęli drugie miejsce w #02. Richard Westbrook wykorzystał zderzenie Jarvisa i Derani, aby umieścić na podium trzeciego Cadillaca wraz z samochodem nr 5 JDC-Miller MotorSports, który dzielił z Francuzem Tristanem Vautierem.

Problemy w dołach w GTD Pro

W GTD Pro Jordan Taylor utrzymał prowadzenie w Corvette C8.R nr 3, wyprzedzając Mathieu Jamineta w samochodzie Pfaff Motorsports nr 9. Niemniej jednak Francuz musiał wycofać się po 29 okrążeniach, ponieważ nakrętka koła zgubiona przez Corvette przebiła chłodnicę Porsche. Wyścig amerykańskiego producenta zmienił się w boksach, gdy utrata kontroli nad sprzętem zmusiła numer 3 do przejazdu. Prowadzące po niekończącej się przejeździe Connora De Phillippi, BMW nr 25 zespołu RLL straciło lewe drzwi podczas przejazdu do boksów i pozostało na ostatniej pozycji w swojej kategorii.

Te różne problemy pozwoliłyAston Martin Vantage GT3 nr 23 z zespołu Heart of Racing Team zwycięży z Rossem Gunnem i Alexem Ribeirasem przed Lexusem RC F GT3 nr 14 VasserSullivana z Jackiem Hawksworthem i Benem Barnicoatem. Corvette uzupełniła podium wraz z Jordanem Taylorem i Antonio Garcią.

W GTD Madison Snow (Paul Miller Racing) utrzymał przewagę wynikającą z pole position aż do pit stopu. BMW M4 GT3 ponownie objęło prowadzenie z Bryanem Sellersem. Amerykański duet pokonał Mario Farnbachera i Marca Millera w samochodzie nr 3 Gradient Racing Acura NSX GT66. Trzecie miejsce zajął Lexus RC F GT3 nr 12 Frankiego Montecalvo i Aarona Telitza.

Rankingi wyścigów znajdziesz TUTAJ

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz