Wayne Taylor Racing wygrywa na torze Road America

Dzięki lekkomyślnemu wyprzedzaniu Filipe Albuquerque Wayne Taylor Racing zwyciężył na torze Road America.

opublikowany 07/08/2022 à 20:26

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Wayne Taylor Racing wygrywa na torze Road America

Filipe Albuquerque wniósł nowy sukces do Wayne Taylor Racing (Zdjęcie: Wayne Taylor Racing)

Pomimo deszczu, w jakim rozpoczął się 10. runda sezonu, Filipe Albuquerque od początku dzielił go od prześladowców o kilka dystansów. Dzień wcześniej Portugalczyk zaimponował kwalifikacjami i zdobył pole position. „Samochód był świetny” – przyznał nam po tym, jak cieszył się swoim występem. Po popełnieniu błędu w sobotę i ostatnim DPi na starcie, Sébastien Bourdais cofnął się jak zegar i szybko awansował na drugie miejsce. Warunki uwięziły pierwszych zawodników, zwłaszcza Stevena Thomasa za kierownicą Oreca 07 nr 11 należącego do PR1/Mathiasen Motorsports, który miał wjechać na żwir, próbując wrócić na tor we właściwym kierunku.

CZYTAJ TAKŻE > Road America – Albuquerque na pole position, Bourdais zawinił

Lider mistrzostw, Meyer Shank Racing, podczas pierwszej fali zatrzymań pod Full Course Yellow stracił dużo czasu, aby wprowadzić znaczące zmiany w ustawieniach zawieszenia i tylnego skrzydła. Po ponownym uruchomieniu Bourdais pokonał Ricky'ego Taylora, teraz zainstalowanego w WTR Acura DPi nr 10, ale Richard Westbrook wyłonił się z piątego miejsca i objął prowadzenie w wyścigu! Zespół JDC-Miller MotorSports rzeczywiście próbował zaryzykować na oponach Rain, a ulewny deszcz pozwolił Anglikowi przetrwać w takich warunkach. Jego prześladowcy również założyli te opony, ale wyjechali nieco niecałe okrążenie za liderem, a nawet za pierwszymi LM P2.

Pojedynek pomiędzy Wayne Taylor Racing i Meyer Shank Racing

Ta znacząca przewaga została zniwelowana przez drugi żółty pełny tor z powodu gruzu na torze. Gdy pogoda się uspokoiła, bohaterowie ponownie założyli Slicks. W LM P3 opiekun pole position Malthe Jakobsen (Sean Creech Motorsport) uległ wypadkowi na początku ostatniej godziny wyścigu i spowodował kolejną neutralizację. Ten miał zamiar przetasować karty. Tristan Vautier zjechał do boksu na prowadzeniu, ale kiepskie zatrzymanie JDC-Miller MotorSports pozwoliło dwóm Acura wyprzedzić przodu. W ostatnim półgodzinie Oliver Jarvis i Filipe Albuquerque spotkali się na finałowym pojedynku. W tej ważnej bitwie zarówno o zwycięstwo dnia, jak i o mistrzostwo Portugalczyk zaprezentował nowy, elegancki manewr ze swojego repertuaru. W ruchu GT kierowca Acury w barwach Konica Minolta wybrał najmniej oczywistą i najbardziej ryzykowną drogę. Podczas gdy Jarvis ominął marudera po prawej stronie, Albuquerque wjechał z lewej strony, jadąc dwoma kołami w trawie, aby w następnym zakręcie zająć najlepszą pozycję i objąć prowadzenie! 

Ostatnie dziesięć minut upłynęło pod znakiem spektakularnego wypadku Olivera Jarvisa w ruchu ulicznym. Broniąc się, aby powstrzymać powrót Cadillaca Earla Bambera, Brytyjczyk zbyt szybko skręcił w prawo i stracił kontrolę na trawie, uderzając w ścianę po drugiej stronie toru. Prawa przednia Acura została zniszczona, ale prototyp zdołał utrzymać się na torze, a kierowca kontynuował jazdę. Impreza zakończyła się nowym żółtym torem Full Course, a Wayne Taylor Racing z numerem 10 odniósł ważne zwycięstwo w pojedynku o tytuł z numerem 60 z Meyer Shank Racing, który zostanie rozstrzygnięty w Petit Le Mans, 1 października. 

W kategorii LM P2, po spędzeniu większości wyścigu na prowadzeniu, Louis Delétraz (Tower Motorsport nr 8) ostatecznie przegrał z Ryanem Dalzielem i zwyciężył dla Oreca nr 18 z Era Motorsport. Felipe Fraga i Gar Robinson zwyciężyli w LM P3 na motocyklu Riley Motorsports Ligier JS P320 nr 74.

Du côté du Grand Tourisme, Ben Barnicoat et Jack Hawksworth s’imposaient avec la Lexus RC F GT3 n°14 devant Mathieu Jaminet et Matt Campbell sur la Porsche n°9 de Pfaff Motorsports. Antonio Garcia et Jordan Taylor complétaient le podium avec la Corvette C8.R n°3. La Mercedes-AMG GT3 z Winward Racing Russella Warda i Philipa Ellisa zwyciężyło w kategorii GTD.

 

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)