Petit Le Mans: Peugeot jako outsider

Na torze Road Atlanta odbędzie się trzeci w tym roku pojedynek Peugeota 908 HDi FAP z Audi R15 TDi, po 12-godzinnym wyścigu w Sebring i 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Peugeot wie, że zwycięstwo będzie trudne do osiągnięcia.

opublikowany 22/09/2009 à 04:30

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Petit Le Mans: Peugeot jako outsider

Peugeotpodobnie jak inne firmy obecne na torze Road Atlanta, przygotowuje się do kolejnego sezonu rajdowego. Po rywalizacji między sobą podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring i 24 godziny Le Mans, Peugeot 908 HDi FAP i Audi R15 TDi zmierzą się w najbliższy weekend w trzecim i ostatnim pojedynku w tym roku.

Na tym torze Peugeot będzie outsiderem, a Audi ma znacznie większe doświadczenie w amerykańskich wyścigach, dominując w ostatnich latach w amerykańskiej serii Le Mans. Olivier Quesnel wie, że niezawodność będzie słowem kluczowym na torze Road Atlanta. „ Po Le Mans (24 godziny) i Sebring (12 godzin) Road Atlanta (10 godzin) jest trzecim najdłuższym wyścigiem wytrzymałościowym na świecie, wspomina dyrektor Peugeot Sport. Jest to zatem doskonałe ćwiczenie dla całego zespołu. Priorytetowym celem jest pogłębienie całości wiedzy na temat wytrzymałości: strategia, ruch, niezawodność, konkurencja? zwłaszcza że wszystkie te zjawiska są znacząco zaakcentowane na tej jakże nietypowej trasie. Liczne samochody bezpieczeństwa i różnice prędkości pomiędzy różnymi samochodami mogą szybko zmienić Twój wyścig w ból głowy i piekło. »

Dyrektor Peugeot Sport przyznaje jednak, że nowej dominacji nad Audi nie odmówiono. Ale doświadczenie jest po stronie firmy z pierścieniami. „ Oczywiście zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby odnieść zwycięstwo, ale nie jesteśmy faworytami w tym długodystansowym wyścigu, w którym od dziewięciu lat dominuje Audi, które jest potężne na tym terenie. »

Do wyścigu Peugeot wystawia dwa samochody: numer 7 prowadzony przez Nicolasa Minassiana i Pedro Lamy'ego oraz model nr 8, którego załoga składa się z dwóch Francuzów, Francka Montagny'ego i Stéphane'a Sarrazina. Jeśli chodzi o aerodynamikę, konfiguracja 908 zostanie przyjęta w tym sezonie podczas 1000 km wyścigu Spa-Francorchamps (seria Le Mans), a nie podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Bruno Famin, dyrektor techniczny Peugeot Sport, wyjaśnia ten wybór. „ Zdecydowaliśmy się na tę wersję aero, ponieważ jest to tor wymagający większego docisku. powód, dla którego nasz konkurent będzie miał przewagę i będzie bardzo trudny do pokonania. Różnica między naszymi dwoma samochodami może w niektórych miejscach być znacząca, jak miało to miejsce w pierwszym zakręcie w Sebring, gdzie byli o 10 km/h szybsi od nas, po prostu dlatego, że ich samochód generował większy docisk. »

Jeśli chodzi o silniki, są to bloki użyte w środowych wolnych treningach podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, które zostaną ponownie wykorzystane w Atlancie. „ Każdy silnik ma na liczniku prawie 1500 kilometrów », potwierdza Bruno Famin. Od 24-godzinnego wyścigu oba samochody są rozbierane, sprawdzane i konserwowane, a następnie latem wracają na tor w celu przetestowania. „ Zdemontowaliśmy tylko samochody 7 i 8, na samochód 9 było duże zapotrzebowanie– mówi Bruno Famin. Gdyby nie hamulce i sprzęgło, moglibyśmy przeżyć jeszcze kilka godzin wyścigów! To wielka satysfakcja widzieć taką niezawodność 908-tek. »

0 Zobacz komentarze)