Wayne Taylor Racing wygrywa 24-godzinny wyścig w Daytona

Pod koniec trzymającego w napięciu finału Wayne Taylor Racing wygrał podwójną rundę zegara Florydy. Ford wygrywa w GTLM.

opublikowany 29/01/2017 à 20:53

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Wayne Taylor Racing wygrywa 24-godzinny wyścig w Daytona

Musieliśmy poczekać do ostatniego kwadransa, aby wyłonić się ostateczna hierarchia w edycji 2017-godzinnego wyścigu Daytona w 24 roku. Dwa niemal bliźniacze pojedynki pomiędzy Wayne Taylor Racing Cadillac DPi-VR braci Taylor, Jeffa Gordona i Maxa Angelelliego et du Action Express Racing de Barbosa – Fittipaldi – Albuquerque pour le général et entre Ford et Porsche en GTLM n’ont donné leur issue que dans les ultimes instants.

Po ostatnim przejechaniu przez pit box 36 stóp od mety Filipe Albuquerque prowadził wyścig za kierownicą Cadillaca z numerem 5, mając niecałe 10 cali przewagi nad Rickym Taylorem. Neutralizacja spowodowana zatrzymaniem się na torze Michaela Shanka Racing Acura NSX nr 93 należącego do Andy'ego Lally'ego dała krótką chwilę wytchnienia, zanim Ricky Taylor rzucił szarżę.

Amerykanin podjął próbę ataku nieco ponad 6 stóp od mety na pierwszym zakręcie i wszedł w kontakt z Albuquerque. Portugalczyk, który zaczął z dużą prędkością, oddał dowodzenie i zobaczył, jak Taylor przekroczył linię mety jako zwycięzca. Mimo granicznego manewru komisarze nie chcieli poddać tej sprawy dochodzeniu.

 

 

Kwartet Ricky Taylor, Jordan Taylor, Jeff Gordon i Max Angelelli zaoferował tym samym drugi sukces drużynie Wayne'a Taylora po 2005 roku, wówczas pod szyldem SunTrust Racing.

Regularnie plasujący się w czołówce wyścigu Multimatic-Riley Mk.30 Gibson nr 90 należący do VisitFlorida Racing of Rast – Goossens – van der Zande nie był jednak w stanie nic zrobić przeciwko Cadillacowi Dpi i stanął na podium. Ligier Dpi-Nissan nr 2 ESM drużyny Dalziel – Derani – Sharp – Hartley nigdy nie był w stanie włączyć się do walki o zwycięstwo i tuż przed podium.

Ani śladu Mazdy RT24-P w pierwszej piątce, DPi japońskiej marki nie odniosło sukcesu, zwłaszcza w związku z wybuchem pożaru na drodze nr 5 Spencer Pigot.

Jeśli na PC, zwycięstwo szybko nabrało kształtu Oreca FLM09 nr 38 firmy Performance Tech Motorsports of French – O’Ward – Masson – Boullew dwóch kategoriach GT napięcie trwało do samego końca.

W GTLM wszystkie marki z wyjątkiem BMW mogły wygrać, ale Dirk Müller pomaga Fordowi zwyciężyć w Daytona. Niemiec, związany z Sébastienem Bourdais, który dodaje Daytonę do swojego zwycięstwa w Le Mans w 2016 r., oraz Joey Hand, odzyskała prowadzenie w swojej kategorii na nieco ponad pół godziny przed metą po muskularnym wyprzedzeniu na szosie Ferrari 488 nr 62 Risi Competition Jamesa Calado, na początku pierwszej tury.

Następnie Müller sprzeciwił się powrotowi Patricka Pileta (Porsche 911 RSR nr 911), autora wzorowego wyścigu. Auscitain, kojarzony z Dirkiem Wernerem i Frédériciem Makowieckim, zajął drugie miejsce, a podium w tej kategorii uzupełniło Ferrari 488 z numerem 62 z Risi Competition Fisichella – Vilander – Calado.

w GTD, Michael Christensen – Michael de Quesada – Carlos de Quesada – Jesse Lazare – Daniel Morad zwyciężył za kierownicą Porsche 911 GT3 R nr 28 firmy Alegra Motorsports. Christensen objął prowadzenie w ostatniej godzinie i ostatecznie wyprzedził Audi R8 LMS z numerem 29 – Land Motorsport of Mies – Phillippi – Gounon – Schmidt oraz Mercedes-AMG GT3 nr 33 od Riley Motorsports z Bleekemolen – Christodoulou – Keating – Farnbacher.

Klasyfikacja końcowa 24-godzinnego Daytona

Pełny raport i analizę 24-godzinnego wyścigu Daytona, sporządzoną przez naszego specjalnego korespondenta na Florydzie, znajdziesz w numerze 2099 magazynu AUTOtygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz