Na pierwszym okrążeniu Maurice Smith poniósł porażkę na szutrze i COOL Racing straciło wszelkie szanse na dobry wynik. Nicolas Schatz, siedmiokrotny mistrz Francji w górach, przyzwyczajony do szybkiej akcji, oddał strzał All, aby pierwsze okrążenie ukończyć na prowadzeniu... przy niskiej prędkości, podczas gdy na pierwszej części toru utworzono żółtą strefę. W GT3 najlepszy start był zasługą Maxime'a Robina w Team WRT Audi przed GMB Motorsport Honda NSX Mikkela Pedersena.
Po 3 okrążeniach Nicolas Schatz miał już wygodną przewagę 11 sekund nad Alexandrem Matschullem, a Freddie Hunt, syn zmarłego mistrza świata w F1 Trzecie miejsce przypadło Jamesowi Huntowi. Za tym trio niezłe podanie otrzymali Mathis Poulet i Dino Lunardi.
Ligier JS P320 na imprezie
Strefa spowolnienia została zniesiona 4th wieża ale gwałtowne wyjście z Mercedes Charles-Henri Samani po tym, jak Forest Esses doprowadziło do nowej strefy neutralizacji i rozpoczęcia walca pit stopów.
Wielki manewr dla mercedesa Racetivity nr 83.
Na szczęście Charles-Henri Samani już sobie z tym poradził i wysiadł z samochodu.
Oglądać na żywo: https://t.co/NL4JftMwYW#LMC #RoadToLeMans pic.twitter.com/PqT34bIoAb
- Le Mans Puchar (@LeMansCup) 9 czerwca 2022 r.
Jonathan Brossard przejął pałeczkę od Schatza, ale szybko stracił kontakt z liderem wyścigu. Mads Siljehaug odziedziczył prowadzenie przed duetem Racing Spirit of Leman prowadzonym przez Toma Dillmanna z dawnych czasów. Dillmann potrzebował zaledwie 2 okrążeń, aby zająć pierwsze miejsce i szybko powiększyć przewagę nad pościgami. W GT3 peleton jak zwykle był wyjątkowo zacięty, na 2 okrążenia przed metą, a o zwycięstwo 5 samochodów dzieliło mniej niż 4 sekundy.
Po godzinie wyścigu Tom Dillmann przekroczył linię mety zwycięsko, a za nim Josh Skelton w drugim Ligierze Racing Spirit of Leman, zapewniając szwajcarskiej drużynie wspaniały dublet. Na ostatnim okrążeniu, po około dziesięciu zmianach lidera, laury w GT ostatecznie powędrowały do Porsche Fabio Babiniego i Emanuele Busnellego, którzy na ostatnich metrach wyścigu ukradli zwycięstwo duetowi Arnold i Maxime Robin w Audi WRT.
Ten etap Le Mans był okazją do zobaczenia na torze innowacyjnego H24 z silnikiem elektryczno-wodorowym. Powierzony Stéphane'owi Richelmi prototyp nie zaangażował się w walkę o zwycięstwo, ale zaprezentował publiczności swoją technologię w Le Mans w najpiękniejszy sposób, w ruchu!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)