Toyota semblait hésiter à se réengager pleinement en endurance. L?usine de Cologne ne motorisait jusqu?ici que les Lola du Rebellion Racing. Mais le nouveau challenge du Championnat du Monde d?Wytrzymałość popchnęło japońskiego producenta do pełnego ponownego zaangażowania się w tę dyscyplinę, wchodząc do kategorii LMP1 z nowym prototypem z hybrydowym silnikiem benzynowym. To zaangażowanie oznacza koniec nieobecności Toyoty od 1999 roku, kiedy to zabłysnęła słynnym GT-One.
Samochód zostanie opracowany przez Toyota Motorsport GmbH w Kolonii (Niemcy), gdzie F1 japońskiej marki zostały zbudowane. Pierwsze okrążenia wykona pod koniec roku, a następnie rozpocznie intensywną serię testów od początku 2012 r., w ramach przygotowań do sezonu 24 godziny Le Mans 2012 i kilka wyścigów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Tadashi Yamashima, prezes Toyota Motorsport GmbH, omawia ekscytujące wyzwanie, jakie oferuje technologia hybrydowa w świecie wyścigów wytrzymałościowych. „Chcemy napisać nową kartę w historii 24-godzinnego wyścigu Le Mans i historii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, korzystając z naszej technologii hybrydowej”, zapewnia Japończyk. „Celem jest także uzyskanie informacji zwrotnej w wymagającym środowisku wyścigów samochodowych, z korzyścią dla naszych samochodów produkcyjnych. Le Mans to legendarny wyścig i chciałbym podziękować ACO i FIA za ich pozytywną i konstruktywną współpracę w ciągu ostatnich kilku miesięcy. »
AUTOhebdo zamieści w swoim wydaniu w przyszłą środę pełny raport na temat powrotu Toyoty do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a także analizę nowych przepisów ACO i FIA oraz problemów z nich wynikających.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)