24-godzinny Le Mans – H+1: Toyota wychodzi na prowadzenie

Pierwsza godzina wyścigu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2018 potwierdza dominację Toyoty, a model TS050 Hybrid nr.

opublikowany 16/06/2018 à 16:07

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

24-godzinny Le Mans – H+1: Toyota wychodzi na prowadzenie

Pierwsza godzina 24 godziny Le Mans dozwolony deux Toyota TS050 Hybrid n°8 et n°7 de prendre le large. Za dwoma japońskimi prototypami od początku pierwszy incydent dotyczył modelu nr 13 Rebellion R1 André Lotterera i modelu nr 1 BR10 – Dragonspeed Bena Hanleya.

Lotterer stracił przednią maskę podczas hamowania przed szykaną Dunlopa, element ten natychmiast zderzył się z białym BR1, powodując jego poślizg. Niemiec był zmuszony wrócić do boksów, aby zmienić maskę swojego R13 LM P1.

Następnie w pierwszych minutach wyścigu dwie Toyoty TS050 Hybrid zamieniły się pozycjami, Conway szybko mija Bum po starcie, zanim Szwajcarzy odzyskali prowadzenie, wyraźnie oddane przez Conwaya.

Pierwsza seria zatrzymań jest inicjowana pod koniec 8. okrążenia przez zawodnika z numerem 8, kiedy to pojazd z numerem 7 czeka do końca 9. okrążenia, aby wykonać pierwszy przejazd. Conway natomiast zatrzymał się 8 cali dalej od Buemiego.

Po pierwszych sześćdziesięciu minutach Sébastien Buemi ma ponad 18 cali przewagi nad Mikiem Conwayem. BR1 – nr 17 ​​SMP Racing Stéphane'a Sarrazina jest na 3. miejscu z wynikiem 1'10"6 przed pierwszym Rebellion R13 nr 3 Thomasa Laurenta. Drugi BR1 nr 11 – SMP Racing Witalija Pietrowa był na 6. miejscu tuż przed zatrzymaniem.

G-Drive i Porsche aux commandes en LM P2 et GTE.

W LM P2, #07 Oreca 26 – G-Drive Racing Jeana-Erica Vergne’a prowadzi w tej kategorii z prawie 6″ przewagą nad #28 – TDS Racing of Loic Duval iAlpine A470 nr 36 Signatech Alpine de Mikołaj Lapierre. Opiekun pole position Paul-Loup Chatin (Oreca 07 n°48 – IDEC Sport) jest 4. z wynikiem 23 cali przed pierwszym Ligierem JS P217 n°23 – Panis-Barthez Compétition Willa Stevensa.

W GTE Pro, jeśli dwa Porsche 911 RSR nr 91 i nr 92 objęły prowadzenie na początku wyścigu, jedynie pojazd nr 92 utrzymał prowadzenie po pierwszych postojach, a Michael Christensen objął prowadzenie Fordem GT nr jego przebudzenie.°68 autorstwa Dirka Müllera.

Na kolejnych miejscach znajdują się Porsche 911 RSR nr 91 Gianmarii Bruni i nr 93 Patricka Pilet w rozmiarach 3″7 i 11″8. Pierwszy Ferrari 488 – AF Corse nr 51 Jamesa Calado zamyka pierwszą piątkę tuż przed pierwszą Corvette C5.R nr 7 Antonio Garcii.

Ben Barker (Porsche 911 RSR nr 86 – Gulf Racing) dominuje w kategorii GTE Am.

Ranking po godzinie

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024