37 samochodów na 8-godzinny wyścig w Bahrajnie. Glickenhaus nieobecny w finale

WEC opublikowało wstępną listę uczestników 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie, finału mistrzostw w 2022 r., na który zgłosiło się 37 samochodów.

opublikowany 14/09/2022 à 12:31

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

37 samochodów na 8-godzinny wyścig w Bahrajnie. Glickenhaus nieobecny w finale

© DPPI / F. Flamand

W związku z tym 37 samochodów weźmie udział w finale sezonu WEC 2022, wyścigu 8 Hours of Bahrain, który odbędzie się 12 listopada. En catégorie Hypercar, les deux Toyota GR010 hybrides et les deux Peugeot 9X8 tam będzie, podobnie jakAlpine A480 – Gibson. Glickenhaus, déjà absent aux 6 Heures de Fuji, fera aussi l’impasse sur la manche bahreïnie. La Porsche 963, un temps attendue, n’en sera pas non plus. Du côté de Peugeot, James Rossiter est confirmé dans la n°94 malgré la rumeur Nico Müller.

Jeśli chodzi o LM P2, w Sakhir spodziewanych jest 12 samochodów, wraz z powrotem #07 Oreca 44 – Gibson z ARC Bratysława, w którym potwierdzony jest tylko Miroslav Konopka. René Rast i Nico Müller powrócą do nr 31 WRT i nr 10 Vector Sport po zderzeniu dat z rundą DTM w Spa-Francorchamps, a także Nick Cassidy w LMGTE Am, w #54 AF Corse.

Alpine i Toyota zremisowały

W mistrzostwach załogiAlpine (André Negrao, Mikołaj Lapierre, Matthieu Vaxiviere) i Toyota nr 8 (Sébastien Buemi, Brendon Hartley, Ryo Hirakama) wystartuje w 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie z taką samą liczbą punktów w kategorii Hypercar w ostatniej rundzie sezonu, która zadecyduje o tytule w 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE > Toyota zdobywa podwójną bramkę w 6-godzinnym wyścigu Fuji

JOTA z numerem 38 (Antonio Felix da Costa, Roberto Gonzalez, Will Stevens) wystartuje jako wielki faworyt do tytułu z 28-jednostkową przewagą nad Joshem Piersonem i Oliverem Jarvisem w 23. lidze United Autosports. 

W LMGTE Pro drużyna AF Corse zrobiła duży krok w stronę utrzymania korony po zwycięstwie #51 Alessandro Piera Guidiego i Jamesa Calado na torze Fuji. Duet ten wyprzedza Porsche nr 11, które tworzą Kévin Estre i Michael Christensen, o 92 jednostek. W rankingach producentów starcie jest znacznie zacięte, a różnica między nimi wynosi tylko jeden punkt, na korzyść włoskiego producenta. 

Wreszcie w kategorii LMGTE Am Ben Keating i Marco Sørensen powiększyli swoją przewagę nad Davidem Pittardem, Nicki Thiim i Paulem Dalla Laną do dwudziestu punktów po zwycięstwie u podnóża słynnego japońskiego wulkanu.

>>Lista uczestników znajdziesz TUTAJ<

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz