Akio Toyoda: „Technologia hybrydowa może nie być jeszcze gotowa na dystans”

Prezes Toyota Motor Corporation, Akio Toyoda, wypowiadał się po zakończeniu 85. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, w którym japońska marka poniosła kolejną porażkę.

opublikowany 19/06/2017 à 13:07

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Akio Toyoda: „Technologia hybrydowa może nie być jeszcze gotowa na dystans”

Dzięki przewadze liczebnej pojazdów hybrydowych TS050 i wykazujących pewien poziom osiągów, o czym świadczy rekord w kwalifikacjach Kamui Kobayashi, Toyota miał nową wspaniałą okazję, aby w końcu wygrać podwójny zegar Sarthe po miażdżącej porażce w zeszłym roku na jedno okrążenie przed końcem.

Mais cette fois, les LM P1 japonaises n’auront pas pu se battre jusqu’au bout face à leurs rivales Porsche, la mécanique venant briser l’élan de la n°8 (système hybride sur l’essieu avant), puis de la n°7 (embrayage), la n°9 étant éliminée après un contact durant la nuit.

„Po raz pierwszy w Le Mans nasi kierowcy powiedzieli: „Chcemy, żebyś był z nami na środku podium. Na pewno nie chcemy przegrać, więc walczmy razem. » komentuje Akio Toyoda, prezes Toyota Motor Corporation. W zamian powiedziałem: „Daj z siebie wszystko podczas jazdy”. Zaufaj przygotowanym dla Ciebie samochodom i mechanikom. Ciesz się Le Mans. »

Mimo to nie mogłem im na to pozwolić. Naprawdę tego żałuję. Mimo że nasi kierowcy rozwinęli zaufanie do naszych samochodów, nie potrafię wyrazić, jak bardzo mi przykro i jestem pełen żalu.

Wierzę, że inżynierowie, mechanicy i dostawcy części Toyoty, którzy zbudowali nasze samochody na tę bitwę, wszyscy mają takie samo zdanie. Dlatego też, jako przedstawiciel tych wszystkich osób, proszę pozwolić mi jeszcze raz powiedzieć: „Przykro nam, nie mogliśmy pozwolić, abyście dali z siebie wszystko. »

Hybryda i 24 godziny

Pogratulując Porsche 19. zwycięstwa w La Sarthe, Akio Toyoda opowiedział także o hybrydyzacji, sercu obecnej kategorii LM P1. „Toyota nie była w stanie zapewnić takiego rodzaju walki, która mogłaby porwać fanów, jak w zeszłym roku, – kontynuuje japoński menadżer.

Tym razem zarówno Porsche, jak i Toyota nie były w stanie ukończyć wyścigu bez żadnych incydentów przez 24 godziny w samochodach hybrydowych, które wystawiliśmy na tor Le Mans. Zwycięski samochód nr 2 i TS050 Hybrid nr 8, które ukończyły wyścig, przed dotarciem do mety musiały przejść rozległe naprawy spowodowane problemami.

Natomiast technologia hybrydowa rozwinęła się dzięki rywalizacji w Mistrzostwach ŚwiataWytrzymałość FIA udowadnia swoje możliwości w sześciogodzinnych wyścigach, na tak długi dystans może nie być jeszcze gotowa 24 godziny Le Mans. »

Stwierdzenie, które jednak nie wydaje się podważać znaczenia technologii ani dążenia do pierwszego zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. „Energia elektryczna jest absolutnie niezbędna, aby samochody mogły prezentować się bardziej emocjonalnie.

Le Mans to cenne laboratorium, w którym możemy w dalszym ciągu stawić czoła wyzwaniom związanym z zastosowanymi technologiami i wystawiać je na próbę w ekstremalnych warunkach.

Będziemy doskonalić i dojrzewać nasze technologie, aby zapewnić naszym klientom technologie, które wywołają uśmiech. A my, Toyota, będziemy w dalszym ciągu podejmować wysiłki za wysiłkiem, aby w dalszym ciągu produkować coraz lepsze samochody. »

Do komentarzy dołączył Toshio Sato, prezes zespołu. „Po raz kolejny musimy opuścić Le Mans bez trofeum zwycięzcy, pomimo niesamowitego wsparcia ze strony fanów. Przeanalizujemy, co poszło nie tak, ponieważ nie możemy zaakceptować takiego podwójnego porzucenia z dnia na dzień.

Wrócimy silniejsi i bardziej zdeterminowani niż kiedykolwiek. Nasze wyzwanie „Le Mans” będzie kontynuowane. »

Pełny raport i analizę 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2017, sporządzoną przez naszych specjalnych korespondentów w Sarthe, można znaleźć w numerze 2119 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz