Później Ietoshiego Kaneko, to wiadomość o śmierci Alaina Bertauta pogrąża świat sportów motorowych i wyścigów w żałobie.Wytrzymałość.
Alain Bertaut był byłym pilotem z kilkoma startami 24 godziny Le Mans. Rozpoczął karierę jako dziennikarz w L’Équipe, a następnie pracował w Action Automobile et Touristique, gdzie został redaktorem naczelnym.
Pochodzący z Yaoundé (Kamerun) po przeprowadzeniu licznych testów pięciokrotnie startował w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w latach 1962-1967. Zdobył indeks wydajności podczas swojego pierwszego udziału w płycie CD Panhard w firmie André Guilhaudina.
Tuż przed zakończeniem kariery sportowej w 1967 r. Alain Bertaut zorganizował w 1966 r. zawody R8 Gordini Cup, które zapiszą się w historii francuskiego sportu motorowego.
Następnie Alain Bertaut dołączył do Automobile Club de l’Ouest, gdzie był odpowiedzialny za opracowanie i stosowanie przepisów sportowych i technicznych 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Następnie został komisarzem sportowym i przewodniczącym panelu komisarzy oraz zastępcą dyrektora podwójnej wieży zegarowej w Sarthe, a także członkiem Komisji Wytrzymałościowej FIA. Pomógł także stworzyć American Le Mans Series.
„Opuszcza nas postać rodziny ACO, 24-godzinnego wyścigu Le Mans i sportów motorowych, skomentował Pierre Fillon, prezes ACO. Z wielkim smutkiem i głębokim wzruszeniem przyjęliśmy dzisiaj bolesną wiadomość o zaginięciu Alaina Bertauta. W imieniu naszego Klubu, jego członków i wszystkich współpracowników pragnę złożyć kondolencje rodzinie i bliskim Alaina. Odcisnął swoje piętno na historii ACO i 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a przede wszystkim wniósł ogromny wkład w jego powstanie. »
Redakcja AUTOtygodniowo składa szczere kondolencje rodzinie i bliskim.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)