Allan McNish: „R18, cięcie powyżej”

Na początku ubiegłego tygodnia Audi przez trzy dni przebywało w Sebring, aby szlifować asfalt najnowszym R18 TDI. Allan McNish dzieli się swoimi wrażeniami.

opublikowany 27/03/2011 à 17:25

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Allan McNish: „R18, cięcie powyżej”

Czy testy drugiej fazy rozwoju Audi R18 przeprowadzone w Sebring zakończyły się sukcesem?
Ta sesja była bardzo pożyteczna. Jechaliśmy przez cztery dni, od poniedziałku do czwartku, podczas których zaangażowani byli wszyscy kierowcy Audi Sport. Pogoda była gorąca i wilgotna, a do tego bezlitosny tor Sebring. Spotkaliśmy się z warunkami dokładnie identycznymi jak podczas weekendu wyścigowego. I po raz pierwszy od jednego dnia tor był mokry.

Jak to jest w takich warunkach?
J’ai été agréablement surpris. En théorie, le pare brise tend à se salir rapidement lorsqu’il pleut, ce qui signifie que les protos ouverts ont un avantage. La dernière fois que j’ai piloté un proto fermé, c’était en 1999 (Toyota GT-One, ndlr). J’ai été impressionné par les progrès réalisés depuis cette époque et je me sens bien dans la R18, même dans ces conditions. Sur le sec, la voiture répond avec encore plus de précision.

Jaki jest wniosek z tych testów w odniesieniu do tej drugiej ewolucji?
W poniedziałek zasiadłem za kierownicą R15, żeby dokonać kilku porównań. R18 jest o krok wyżej w wielu obszarach, chociaż ze względu na nowe przepisy mamy mniejszy, a przez to słabszy silnik. Wciąż musimy się wiele nauczyć od tego nowego samochodu i wciąż musimy wypuścić go na głęboką wodę w zawodach.

0 Zobacz komentarze)