Alphand: jego załogi na 24 godziny

Po raz dziesiąty z rzędu udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans zespół Luc Alphand Aventures będzie dążył do zwycięstwa w kategorii GT1 z dwiema załogami zdolnymi do walki na froncie.

opublikowany 19/05/2010 à 08:45

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Alphand: jego załogi na 24 godziny

W zeszłym roku zespół Luc Alphand Aventures miał bardzo dobrą passę podczas klasyka Le Mans. Gdyby numer 72 został katapultowany w stertę opon, a nie w Lolę…Aston Martin, samochód nr 73 powierzony Xavierowi Maassenowi, Yannowi Clairayowi i Julienowi Jousse dotarł do mety na 16. pozycji. Trio stanęło także na drugim stopniu podium w kategorii GT1, za oficjalną Corvettą. W tym roku, przy wsparciu SRT i DKR, Lucho i jego ludzie postarają się spisać równie dobrze, a nawet lepiej.

Zespół Sarthe po drodze w dniach 12 i 13 czerwca nie będzie przejeżdżał przez żadne fabryki. Ale konkurencja będzie, a ty będziesz musiał wykazać się nienagannością, aby móc sięgnąć po laury na koniec podwójnego zegara.
Dwie francuskie Corvette C6.R będą musiały walczyć z trzema Fordami GT w olśniewającej formie, Lamborghini Murciélago JLOC koronowanym w Azji Le Mans Seria pod koniec ubiegłego roku, Saleen S7-R zgłoszony przez Larbre Compétition, a nawet Aston Martin DB9, którego trójka kierowców pokazuje, że firma-matka czuwa nad ziarnem.

Jeśli chodzi o załogi, jak AUTOhebdo ogłosiło w zeszłym tygodniu, Luc Alphand, choć obecny na ścianie serwisowej, nie będzie mógł przejąć kierownicy. Dlatego C6.R nr 72 zostanie powierzony Francuzom Jérôme’owi Policandowi i Stéphanowi Grégoire’owi, a także Holenderowi Davidowi Hartowi, który jest nowym nabytkiem we francuskim zespole. W siostrzanym samochodzie z numerem 73 pojadą na zmianę francuscy kierowcy Julien Jousse i Patrice Goueslard, a także Holender Xavier Maassen.

„Pod koniec 1000 km Spa i naszych dwóch dni prywatnych testów na torze Bugatti Luc i ja utworzyliśmy załogi, mówi Philippe Poincloux, menadżer zespołu. I jestem szczególnie zadowolony. Jestem pewien, że te zespoły będą skuteczne i jednorodne.
Co więcej, co jest ważnym punktem w tak specyficznym wydarzeniu jak 24-godzinny wyścig Le Mans, będziemy liczyć na doświadczonych kierowców, którzy w sumie wzięli udział w wyścigu z sześcioma startami, w tym 37 dla samej załogi 33. Nawet ten ostatni. Najnowszy dodatek, David Hart ma już na swoim koncie trzy udziały w tym wydarzeniu, a także różne zobowiązania w FIA GT, a ostatnio w Belcar. Pokazał nam także, że potrafi się przystosować podczas 72-kilometrowego wyścigu w Spa, gdzie wejście w rytm zajęło mu zaledwie pięć okrążeń.
Jeśli chodzi o opony, z radością odnawiamy współpracę z producentem Dunlop. Biorąc pod uwagę nasze wyniki za rok 2009 (podium w mistrzostwach Le Mans i Le Mans Series), decyzja została podjęta naturalnie. Ściśle współpracujemy i aktywnie przygotowujemy się do długo oczekiwanego wydarzenia. Bardzo dobre wyniki DUNLOPA, zarówno w LMP2, jak i GT2, bardzo dobrze wróżą edycji 2010 w GT1?

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz