Alpine do ponownego odkrycia LMP2

Po dwóch latach w Hypercar Alpine zamierza wykorzystać ten Prolog w Sebring, aby ponownie zaaklimatyzować się w LMP2.

opublikowany 10/03/2023 à 11:16

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Alpine do ponownego odkrycia LMP2

Rok 2023 oznacza powrótAlpine w LMP2. ©Alpine

Aby znaleźć ślady Signatech Alpine w LMP2 musimy wrócić do 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie 2020. W tym czasie francuska struktura rywalizowała w swoim ostatnim wyścigu w tej kategorii przed skokiem do Hypercar. Nieco ponad dwa lata później wraca do drugiej ligi Prototype, czekając na narodziny swojego LMDh zaplanowane na 2024 rok.

Jeśli to tylko przejściówka sezonu, Alpine w żaden sposób nie zaniedbuje tej kategorii, gdzie została ukoronowana w 2016 roku. Z tego powodu firma z Dieppe przywiązuje dużą wagę do Prologu Sebring, w którym biorą udział dwa Oreca 07 i witają nowych kierowców, takich jak Olli Caldwell, były przedstawiciel akademii W F2lub Notatka Rojas.

« Sebring zawsze stanowi ogromne wyzwanie na rozpoczęcie nowego sezonu, tym bardziej, że ponownie odkrywa kategorię tak konkurencyjną jak LMP2, tak jak robimy to w tym roku, pasemka główny zespół Philippe Sinault. Poza bogatą historią, wyjątkową atmosferą i statusem na kontynencie północnoamerykańskim, to pierwsze spotkanie oznacza nasz powrót do Stanów Zjednoczonych dwanaście miesięcy po naszym historycznym sukcesie. W tym roku kontekst będzie oczywiście inny. Musimy wykorzystać Prolog, aby kontynuować pracę rozpoczętą w Portimão, czy to przy określaniu ustawień, zgraniu chemicznym naszych załóg, czy też badaniu opon. Tej zimy nasza jazda była ograniczona, więc musimy maksymalnie wykorzystać każde okrążenie na tym konkretnym boisku, aby ponownie dostosować się do toru i jego specyfiki. "

Aby pomyślnie zakończyć ten projekt rehabilitacji w kategorii, jakiej nie smakowało od ponad dwóch lat, Alpine będą mogli polegać na menedżerach takich jak Matthieu Vaxiviere czy Charles Milesi. „ Mamy tę przewagę, że mamy pięciu kierowców, którzy mają już doświadczenie w Sebring i nie mam wątpliwości co do szybkiej aklimatyzacji Olliego.– kontynuuje Philippe Sinault. Jednak poziom LMP2 jest tak wysoki, że ważne będzie, aby od samego początku być w biegu na tym wyczerpującym dla ludzi i maszyn torze, nawet dłużej niż Le Mans, aby dobrze przygotować się do tego pierwszego testu. Będziemy musieli zareagować, a cały zespół wróci do pełnej sprawności, aby osiągnąć nasze cele w zakresie wydajności i niezawodności. Wszyscy nie możemy się doczekać, żeby zabrać się do pracy! »

Alpine ma teraz dwa dni jazdy, aby jak najlepiej dostroić swojego Oreca 07, ponieważ początek sezonu przypada w następny weekend na tym samym torze w Sebring (17 marca), gdzie trzeba będzie być konkurencyjnym od samego początku!

CZYTAJ TAKŻE > WEC ujawnia BoP dla Sebring i 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz