WEC ujawnia BoP dla Sebring i 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Zgodnie z przewidywaniami WEC ustaliło bilans wyników (BoP) na pierwsze cztery rundy sezonu 2023, w tym 24-godzinny wyścig Le Mans.

opublikowany 09/03/2023 à 10:00

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

WEC ujawnia BoP dla Sebring i 24-godzinnego wyścigu Le Mans

BoP w centrum debat WEC w tym sezonie? © Frédéric Le Floc'h / DPPI

Sezon Mistrzostw Świata 2023Wytrzymałość zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim pierwszy bilans wydajności (BoP). A raczej pierwsze skale wydajności. Zgodnie z oczekiwaniami, WEC Chcieliśmy uniknąć ubiegłorocznych kontrowersji ustalając BoP jeszcze przed pierwszą rundą sezonu, w Sebring (Stany Zjednoczone). Cel: uniknąć zabaw w chowanego ponad rzeczywiste osiągi nowych hipersamochodów. WEC ogłosiło dwa różne BoP, pierwszy na rundę na Florydzie, drugi na trzy następujące wydarzenia: Portimão, Spa-Francorchamps i 24 godziny Le Mans.

Najcięższa Toyota, najpotężniejszy Glickenhaus

Sebring będzie świadkiem pojawienia się (lub powrotu) kilku producentów w najwyższej kategorii wytrzymałości: Cadillac, Ferrari, Porsche i Vanwalla. Na Florydzie najcięższym samochodem będzie Toyota. Aktualny mistrz GR010 rozpocznie sezon z wagą 1062 kg, wyprzedzając Ferrari 499P z wagą 1057 kg. Tam Peugeot 9X8 wystartuje z wagą 1049, natomiast najlżejsze będą Vanwall Vandervell i Glickenhaus 007LMH, ważące 1030 kg.

Pod względem mocy najlepiej wypadnie Glickenhaus (520 kW / 707 KM) przed Peugeotem (518 kW / 704 KM), który skorzysta z przewagi w postaci zastosowania napędu na 4 koła od 150 km/ h (w porównaniu do 190 km/h w przypadku Ferrari i Toyoty). Najmniejszy będzie Vanwall o mocy 511 kW (695 KM).

BoP zaplanowano także na trzy kolejne rundy, w Portimão, Spa-Francorchamps, a przede wszystkim na 24-godzinny wyścig Le Mans. W porównaniu z inauguracyjną imprezą w Sebring wszystkie Hypercary będą lżejsze (z wyjątkiem Glickenhaus i Vanwall, które pozostaną ważące 1030 kg). Zmniejszone zostaną natomiast moce Ferrari (509 kW / 692 KM), Porsche (516 kW / 702 KM), Peugeota (516 kW / 702 KM) i Toyoty (512 kW / 696 KM). Dla Glickenhaus nie zmieni się BoP, natomiast Vanwall zyska jeden kilowat mocy.

BoP w pierwszych czterech rundach WEC:


 

CZYTAJ TAKŻE > Zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Daytona, Meyer Shank Racing, surowo ukarany

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)