Antonello Coletta: „Marzenie, za którym gonię od lat”

Specjalnie dla AUTOhebdo 54-letni Włoch opowiada nam więcej o tej wiadomości, która wstrząsnęła światem sportów motorowych.

opublikowany 06/03/2021 à 17:47

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Antonello Coletta: „Marzenie, za którym gonię od lat”

Powrót po 50 latach nieobecności. Nie mieliśmy już odwagi w to uwierzyć…

Jak możesz sobie wyobrazić, wewnętrznie rozmawialiśmy o tym projekcie już od jakiegoś czasu. Od pierwszego dnia uczestniczymy w technicznych grupach roboczych organizowanych przez FIA i ACO. Z uwagą śledziliśmy każdą podjętą decyzję, każdą zmianę przepisów. A kiedy został zatwierdzony, pomyśleliśmy o najlepszej strategii, a co za tym idzie, o rodzaju samochodów.

Dokładnie, dlaczego LMH więcej niż LMDh?

Dla nas LMH ma większy sens. Jest to bardzo ważne dla Ferrari aby móc zaprojektować samochód od A do Z (LMDh narzuca podwozie LM P2 i wspólne elementy, takie jak układ hybrydowy. Przyp. red.). Dla nas połączenie z drogowym supersamochodem jest absolutnie niezbędne. Nie spieszyliśmy się, rozważyliśmy wszystkie za i przeciw, aby podjąć najlepszą strategiczną decyzję i dużo omówiliśmy. Nie była to decyzja, którą można podjąć pochopnie. Następnie poszliśmy przedstawić projekt Radzie Dyrektorów, dyskusje stały się bardziej szczegółowe i w końcu nacisnęliśmy guzik.

Zawsze mówiłeś, że ważna jest umiejętność jazdy IMSA. Jednak LMH nie są tam jeszcze akceptowane…

Znaleziono kompromis (mieszanie LMH i LMDh poprzez równowagę wydajności. Wyd.). WEC. Je ne peux pas croire qu’il ne puisse pas en être de même aux États-Unis. Juger du potentiel des deux types d’autos pourrait nécessiter du temps. Et il se pourrait que tout ne soit pas parfait et définitif aux 24 Heures de Daytona 2023. Mais j’espère que le fait que Toyota et Peugeot które już tam są z LMH, pozwolą IMSA uzyskać prawdziwy obraz potencjału obu typów samochodów. Ćwiczenie może nie jest łatwe, ale mam nadzieję, że jest to możliwe.

Cały wywiad znajdziesz w AUTOhebdo nr 2301 dostępnym w wersja cyfrowa i w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)