De Chaunac: „Regulacja dwóch prędkości”

Podczas gdy program Oreca Endurance nabiera dojrzałości, szef firmy czuje się zasmucony, że nie jest w stanie zakwestionować zwycięstwa samochodów napędzanych silnikami Diesla.

opublikowany 10/06/2009 à 15:55

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

De Chaunac: „Regulacja dwóch prędkości”

Hugues de Chaunac, jakie są cele Oreca na twój drugi wyścig 24 godziny Le Mans ?
Naszym celem było przybycie do Le Mans wyjątkowo niezawodnymi samochodami. Mieliśmy trzy bardzo dobre dni testowe na Magny-Cours, gdzie bez problemu przejechaliśmy 1500 km. To była bardzo dobra próba dla całego zespołu, swego rodzaju zielone światło. Do Le Mans przybywam pewny siebie.

Jaki jest Twój cel jako miejsce na mecie?
Są dwie rasy. Diesel i nasz. Absolutnie nie jesteśmy konkurencyjni, ponieważ przepisy wykluczyły nas z tego wyścigu. Dlatego z pewnością będzie to mądry wyścig, aby dojechać do mety dwoma samochodami. Naszym celem jest ostrożność: nie będziemy podejmować ryzyka podczas treningów kwalifikacyjnych ani podczas pierwszych godzin wyścigu.

Jakie są zatem Wasze odczucia przed rozpoczęciem pierwszych testów?
Rozpoczniemy ten wyścig z pewną frustracją, a także rozczarowaniem. Przyjeżdżamy na każdy wyścig, aby walczyć o zwycięstwo, a te przepisy dotyczące dwóch prędkości są frustrujące. Karze piękne samochody, czy to Oreca, Aston Martin czy Pescarolo, a to wyklucza nas z walki o czołowe miejsca.

Czy możesz chociaż liczyć na rosnące doświadczenie?
W tym roku przyjedziemy znacznie silniejsi niż w zeszłym roku. Dzięki zgromadzonemu doświadczeniu zespół jest znacznie spokojniejszy. Rok ??2?? to ten, w którym musimy potwierdzić i nauczyć się pewnych rzeczy, aby celować w zwycięstwo w 2010 roku. Ważne jest to, że w 2010 roku mamy regulacje, które pozwolą nam walczyć o zwycięstwo. W tym roku, przy suchej pogodzie, na torze średnia różnica między obydwoma typami samochodów wyniesie 5 sekund.

Czy czujesz się pokrzywdzony przepisami?
Tak. Regulaminu nie można ustalać na dwa miesiące przed wyścigiem. Musimy się temu przyjrzeć z dużym wyprzedzeniem. Mamy jednak wszystkie możliwe narzędzia symulacyjne, dzięki którym wiemy, gdzie jesteśmy, a które niekoniecznie są wykorzystywane. Tak jak w zeszłym roku uczyliśmy się, odkrywaliśmy? Więc dzisiaj jesteśmy w projekcie „Le Mans”. przez 18 miesięcy. I umiarkowanie doceniam przyjście bez możliwości zbliżenia się do głowy, po prostu zbliż się do niej. Jedyne dobre co może nas spotkać to czego nie życzę mojej konkurencji? istnieją szkody dla firm produkujących olej napędowy. Ale wtedy bylibyśmy tam tylko po to, by zbierać złe punkty innych, co tak naprawdę nie jest wyścigiem.

Czy miejsce na „najlepszą benzynę” nie byłoby nagrodą pocieszenia?
Tytuł honorowy ma stanąć na podium. Jest nas pięćdziesięciu, którzy twierdzą, że bycie częścią najlepszej „esencji” jest dobre. Ale na tym się kończy. Chcemy móc walczyć o zwycięstwo.

Co sądzisz o reklamacji? Peugeot przeciwko Audi?
Myślę, że ludzie w Peugeot stoją w obliczu sytuacji, w związku z którą stworzyli problem w Sebring. Nie uzyskali odpowiedzi, jakiej oczekiwali. Dziś wierzą, że nie dotrzymano tego, co powiedziano im dzień po Sebringu. Kiedy przyjeżdżasz na wyścig tak ważny jak Le Mans, przepisy muszą być jasne we wszystkich szczegółach. We wszystkich zespołach inżynierowie opracowują przepisy, aby zobaczyć, co można zrobić z samochodem. Musimy też uważać na interpretacje, jakie na ten temat robimy. Rozumiem, że zrobiliśmy dwa różne odczyty.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz