Po powrocie do WEC Tom Blomqvist rozkwita w wyścigach wytrzymałościowych

Tom Blomqvist powraca do WEC w United Autosports jako mistrz IMSA i podwójny zwycięzca Daytona. Przede wszystkim Brytyjczyk w końcu znalazł dyscyplinę, w której rozwija się jako kierowca.

opublikowany 14/03/2023 à 15:28

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Po powrocie do WEC Tom Blomqvist rozkwita w wyścigach wytrzymałościowych

Tom Blomqvist w nowym kombinezonie United Autosports (Zdjęcie: United Autosports)

Jego ostatni występ w Pucharze ŚwiataWytrzymałość FIA pochodzi z 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie 2021. W tym czasie kierowca z Cambridge (Anglia) wraz z Seanem Gelaelem i Stoffelem Vandoorne ukończył wyścig wicemistrzostwa w LM P2. W ciągu jednego roku Tom Blomqvist stał się gwiazdą dyscypliny za Atlantykiem, prowadząc firmę Meyer Shank Racing do tytułu IMSA i podwójne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Daytona.

Czy Brytyjczyk zyskał nowy status na padoku WEC z tymi wynikami? „ Nie wiem, odpowiada osobie zainteresowanej, gdy zadajemy jej pytanie. Dobre dla mnie było znalezienie kategorii, która pozwoliła mi lepiej wykorzystać swój potencjał, z czego bardzo się cieszę. » 

Duet z Jarvisem już ugruntowany

Kierowca posiadający również obywatelstwo szwedzkie i nowozelandzkie pokazał już swój potencjał. W 2014 roku zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Formuła 3 Europa z tyłu Esteban Ocon i przed pewnym Max Verstappen, na pewno znacznie młodszy, natomiast ten, który mieszka w Monako, był w swoim trzecim sezonie. To, co nastąpiło później, było mniej zachęcające. „ Miałem kilka trudnych lat w sportach motorowych. Walczyłem Formuła E czy GT, ale wiedziałem, że to nie jest to, co chcę robić i co wydaje mi się naturalne. Wiedziałem, że gdy odzyskam trochę większą prędkość i trochę większy docisk, będę mógł lepiej zaprezentować swoje umiejętności. »

Dołączając do zespołu Mike'a Shanka po drugiej stronie Atlantyku, syn Stiga Blomqvista, rajdowego mistrza świata z 1984 roku, w końcu odnalazł szczęście jako kierowca. „ To była dobra rzecz. Pozwoliło to na zwrot w mojej karierze i być może zyskałem trochę więcej szacunku. Tak, na stole jest zdecydowanie więcej ofert pracy niż w przeszłości, co zawsze jest miłe. »

United_Autosports_WEC_2023

Tom Blomqvist będzie partnerem Olivera Jarvisa i Josha Piersona w United Autosports (Zdjęcie: United Autosports)

W ten sposób wraca do WEC z United Autosports, czołową drużyną LM P2, która ma nadzieję odzyskać tytuł w tej kategorii przeciwko WRT, JOTA, mistrzowskim drużynom z ostatnich dwóch lat czy Premie. „ Wiedziałem, że szukają kogoś, kto zastąpi Alexa (Lynn) po jego innych zobowiązaniach na ten rok. Znalazłem się na krótkiej liście i udało mi się dopasować swój harmonogram do harmonogramu w IMSA. Dla obu stron był to dość łatwy wybór. »

Wybór jest tym łatwiejszy, że w Oreca 07 nr 23 znajduje niejakiego Olivera Jarvisa, z którym w zeszłym roku był mistrzem IMSA. „ To bardzo pomocne, że spędziliśmy razem ostatni rok, Sędzia Tomek. Potrafiliśmy zrozumieć swoje potrzeby, bo musieliśmy walczyć o mistrzostwo. Dołączenie do zespołu ułatwia mi życie, ponieważ wiem, że mamy już dobre relacje robocze. Moja integracja przebiegła sprawnie, a doświadczenie zdobyte z Olly w zeszłym roku przyczyniło się do tego. Znamy już nasze preferencje co do balansu i ustawień. Posiadanie tej bazy danych ułatwia nam życie. »

Mistrzostwa samochodów sportowych IMSA WeatherTech

Tom Blomqvist wygrał IMSA w 2022 r. z Meyer Shank Racing (© 2022 Chris Owens)

Trzecim członkiem załogi będzie Josh Pierson, który w Sebring w 2022 roku został najmłodszym zwycięzcą WEC mając zaledwie 16 lat. „ Wykonał fantastyczną robotę, będąc niezwykle solidnym przez cały sezon, nie popełnił żadnych poważnych błędów. Jest już szybki. Mamy silną grupę kierowców, a Josh odegra niezwykle ważną rolę. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co potrafi. Jest wciąż bardzo młody, stale się doskonali i mam nadzieję, że Oliver i ja pomożemy mu dalej się doskonalić. To z pewnością pomoże nam osiągnąć dobre wyniki. »

Wracając do WEC, Tom Blomqvist również otwiera możliwość dodania 24 godziny Le Mans do swojego rekordu, chociaż będzie musiał poczekać co najmniej do 2024 roku, aby zobaczyć go w Hypercar. „ Byłoby wspaniale (aby wygrać Le Mans). Nigdy nie miałem szansy go wygrać, chociaż kilka lat temu prawie mi się to udało (2. miejsce w 2021 r. z JOTA). Kocham ten wyścig, to fantastyczne wydarzenie. Jestem bardzo podekscytowany możliwością powrotu w tym roku na stulecie. » Będzie do tego tym bardziej zmotywowany, że podobnie jak jego kolega z drużyny Filipe Albuquerque w siostrzanym samochodzie, nie będzie mógł sięgnąć po tytuł mistrzowski na koniec sezonu z powodu dwóch terminów kolidujących z IMSA (Portimão i Monza ). W tych dwóch rundach zastąpi go Giedo van der Garde.

CZYTAJ TAKŻE > Giedo van der Garde nowym „luksusowym jokerem” dla United Autosports

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz