Rozczarowanie w klanie Peugeota w Bahrajnie: „Niezbyt pozytywny wynik”

Obiecujące pierwsze dwie godziny, potem powrót problemów: podczas 8-godzinnego wyścigu w Bahrajnie Peugeot na zmianę jeździł gorąco i zimno, po czym wyszedł sfrustrowany po ostatniej rundzie sezonu.

opublikowany 13/11/2022 à 09:48

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Rozczarowanie w klanie Peugeota w Bahrajnie: „Niezbyt pozytywny wynik”

Wielkie rozczarowanie w klanie Peugeota po 8 godzinach w Bahrajnie © DPPI

Wlać Peugeot, la dernière manche de la saison 2022 était l’occasion de prouver des améliorations en termes de performance mais surtout, en fiabilité. Raté. À l’instar de Monza et de Fuji, les deux 9X8 ont été touchées par des problèmes lors des 8 Heures de Bahreïn. Dans le rythme des Toyota en début de course, les montures françaises sont retombées dans leurs travers : la n°93, pourtant sur le podium, s’est immobilisée au premier virage au bout de deux heures, avant de repartir mais d’abandonner lors de la 6e heure sur un problème de boîte de la vitesses . La n°94 a aussi rencontré des soucis mécaniques et de logiciel, restant au garage pendant quelques tours avant de franchir l’arrivée en 4e (et dernière) position chez les Hypercar, à plus de 6 tours du vainqueur.

Po stronie klanu francuskiego rozczarowanie miesza się z frustracją. „W tej chwili nie jest to zbyt pozytywny wynik”, oświadczył fatalistyczny Olivier Jansonnie. Dyrektor techniczny Peugeota ubolewa, że ​​liczne problemy, jakie napotkały oba modele 9X8, nie dały żadnego rzeczywistego wskaźnika osiągów. „Musimy spokojnie przeanalizować to, co się stało. Nadal są pozytywne punkty pod względem rytmu i szybkości. Niestety, wdrożyliśmy strategię, której nie wdrożyliśmy w pełni, ponieważ uniemożliwiły nam to problemy z niezawodnością. Od chwili, gdy samochody są opóźnione, nie grają już o zwycięstwo i zmieniły tor w porównaniu do lidera, analiza jest skomplikowana. »

Peugeota nie „nie na oczekiwanym poziomie niezawodności po trzech wyścigach”

Jeśli Peugeot miał skomplikowany trzeci wyścig pod względem niezawodności, Olivier Jansonnie wskazuje na kilka powodów do satysfakcji na koniec rundy w Bahrajnie. „Jesteśmy tam, gdzie myśleliśmy, że będziemy pod względem degradacji opon i naszych przekaźników. Nie tam, gdzie powinniśmy być, ale tam, gdzie myśleliśmy, ocenia francuski dyrektor techniczny. Nauczyliśmy się, że przynajmniej na początku utrzymujemy dość dobre tempo. Zdaliśmy także kwalifikację, podczas której z operacyjnego punktu widzenia zrobiliśmy to, czego chcieliśmy. Początek wyścigu był w miarę zgodny z naszymi oczekiwaniami i planem wyścigu, ale nadal brakuje nam trochę osiągów, a przede wszystkim dużej niezawodności. »

Wyniki debiutu 9X8 w zawodach są zatem raczej negatywne, a nad imponującym francuskim Hypercarem wciąż pozostaje dużo pracy. Po tych trzech wydarzeniach „edukacyjnych” Peugeot będzie musiał bezwzględnie rozwiązać wszystkie problemy przed rozpoczęciem sezonu 2023, aby wrócić na właściwe tory wraz z pojawieniem się wielu konkurentów w WEC, " Nadal musimy pracować nad niezawodnością, która jest dziś słabym punktem. To bardzo skomplikowane samochody i po trzech wyścigach nie osiągnęliśmy oczekiwanego poziomu niezawodności., zwierzył się Olivier Jansonnie. Peugeot będzie nadal miał prawo do całkowicie swobodnego przeprowadzania prywatnych testów do lipca 2023 roku, czyli rok po zatwierdzeniu 9X8. 

CZYTAJ TAKŻE > Całkowity triumf Toyoty w 8-godzinnym wyścigu w Bahrajnie

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz