Dumas: „Wszyscy mamy wątpliwości co do niezawodności”

Romain Dumas zdaje sobie sprawę, że niezawodność to zagrożenie, które każdemu przypomniało się przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans.

opublikowany 16/06/2016 à 17:56

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Dumas: „Wszyscy mamy wątpliwości co do niezawodności”

Porsche ne se montre pas plus confiant qu’Audi et Toyota sur la fiabilité de ses LMP1 aux 24 godziny Le Mans. Podczas 6-godzinnego wyścigu w Spa (Belgia) ujawniono wady 919 Hybrid, a producent ze Stuttgartu wolał temu zapobiec, powracając do akumulatorów z 2015 roku.

Romain Dumas, kierowca Porsche nr 2 tymczasowo na pole position, z zadowoleniem przyjmuje tę decyzję.

„Wszyscy mamy wątpliwości co do niezawodności, pretensjonalnym byłoby twierdzić inaczej, przyznaje zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2010. W przeszłości Audi było bardzo niezawodne, ale sytuacja się zmieniła. Wyścig zostanie wygrany, jeśli pozostanie na torze. Margines błędu jest wąski, ponieważ obliczyliśmy, że jedna sekunda opóźnienia okrążenia zamienia się po 24 godzinach w dwa okrążenia opóźnienia. Z tego powodu postanowiliśmy wrócić do starych akumulatorów. »

Podczas gdy Audi obawia się, że jego R18 napotkają nowe problemy, szczególnie w przypadku połączonych ze sobą zawieszeń, Toyoty również mogą okazać się groźne, ponieważ TS050 Hybrid ściśle podąża za tempem wyznaczonym przez Porsche podczas pierwszych kwalifikacji.

„Powrót Toyoty do czołówki nas nie dziwi, podkreśla Alésien. Wszyscy producenci skupiają się na Le Mans, ale TS050 Hybrid został tak naprawdę zaprojektowany z myślą o podwójnym zegarze. Nasze szanse zmniejszają się, przechodząc do dwóch samochodów, ale wszystkie zespoły są na tym samym poziomie. Nie zmienimy naszych strategii i będziemy nadal atakować, nawet jeśli niektórzy (Audi) będą zmuszeni zachować swoje maszyny. Nie żyjemy już w epoce Pescarolo, który unikał wszelkich wibratorów, aby nie złamać swojej Odwagi. »

Kwalifikacje zostały jednak zakłócone przez liczne przerwy, które uniemożliwiały kierowcom ujawnienie prawdziwego potencjału samochodów. Szczególnie problematyczne dla pilotów wydają się być „strefy wolne”.

„Wystarczy spotkać kierowcę, który nie rozumie zasady „strefy wolnej”, a tracisz pół minuty. To także bardzo niebezpieczne. Wczoraj miałem okazję zablokować zieloną flagę przez kierowców, którzy jeszcze nie przyspieszyli. Duval rok temu znalazł się w takiej samej sytuacji. Piloci nie są wystarczająco przeszkoleni, symulator nie wystarczy. Jest to zbyt skomplikowane zarówno dla amatorów, jak i dla zespołów, które nie mają wystarczającej liczby pracowników., ostrzega Romain Dumas.

Kwalifikacje do 24-godzinnego wyścigu Le Mans zostaną wznowione o 19:XNUMX i będzie można je śledzić na żywo za pomocą naszego tekstu na żywo.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz