Formuła E / Hypercar: Berlin czy Spa dla kierowców?

Podczas gdy runda WEC Spa-Francorchamps odbędzie się w ten sam weekend, co Berlin e-Prix, zespoły w kategorii Hypercar będą musiały poradzić sobie bez niektórych kierowców.

opublikowany 06/03/2024 à 15:05

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Formuła E / Hypercar: Berlin czy Spa dla kierowców?

Uporządkowanie kalendarzy różnych mistrzostw świata jest zawsze delikatnym przedsięwzięciem i nadal utrzymuje się między nimi konflikt dat. Jeśli nie stwarza to zbyt wielu problemów, gdy Formuła 1 spełnia inne dyscypliny, okazuje się to trudniejsze w zarządzaniu dla zespołów i kierowców, gdy zderzają się dwa ważne spotkania. Dzieje się tak w dniach 9–11 maja, czyli w weekend, w którym odbędzie się 6-godzinny wyścig na torze Spa-Francorchamps, trzecia runda sezonu 2024 WECoraz Berlin e-Prix, rundy 9 i 10 zawodów Formuła E, teleskop. Problem: kilku kierowców startujących w Hypercar jest również zarejestrowanych w Mistrzostwach Formuły E.

Nycka de Vriesa (Mahindra / Toyota), Sébastien Buemi (Envision / Toyota), Norman Nato (Andretti / Hertz Team JOTA), Robin Frijns (Envision / BMW), Edoardo Mortara (Mahinda / Lamborghini), Nico Mueller (ABT / Peugeot), Jean-Eric Vergne i Stoffel Vandoorne (DS/Peugeot) będą zatem musieli dokonać wyboru.

Z nie mniej niż trzema kierowcami z sześciu zgłoszonych do Mistrzostw ŚwiataWytrzymałość FIA, Peugeot jest producentem, który ten weekend najbardziej dotknie na dwóch frontach. Jean-Marc Finot, dyrektor Stellantis Motorsport, potwierdził na marginesie 1812-kilometrowego wyścigu po Katarze, że Mueller pojedzie francuskim Hypercarem w Belgii, a Vergne i Vandoorne zostaną zarekwirowane przez DS.

Aby zastąpić przynajmniej jednego z nich, Peugeot mógłby zwrócić się do swojego kierowcy rezerwowego Malthe’a Jakobsena. „ To jeszcze nie jest postanowione, odpowiedział Jean-Marc Finot prasie na padoku w Katarze. Mamy na to jeszcze czas. » Peugeot mógł zdecydować się na start tylko z dwoma kierowcami w każdym samochodzie, na co pozwalają przepisy dotyczące wyścigów sześciogodzinnych. To samo zrobi ze swojej strony zespół JOTA Hertz Team pod nieobecność Normana NATO.

« Dla mnie to całkiem jasne, – wyjaśnił nam Francuz w Katarze. Nie będę obecny na Spa, będą ścigać się dwaj kierowcy w naszym samochodzie (numer 12, którym jeździ razem z Callumem Ilottem i Willem Stevensem. Przypis redaktora). Najpierw podpisałem kontrakt na ten sezon w Formule E, a następnie podczas negocjacji z JOTA, było to częścią dyskusji. Gdyby nie zmienili daty, nie mógłbym być na Spa, ale dopóki mogą to zrobić z dwoma kierowcami, nie stanowi to problemu. »

Lamborghini powinno obejść się bez Mortary w Spa i dlatego wezwać jednego ze swoich kierowców IMSA zrekompensować jego nieobecność. Od tego czasu powinien to być Andrea Caldarelli lub Matteo Cairoli Romain Grosjean będzie już zajęty GP Indianapolis IndyCar. W przypadku Lamborghini po drugiej stronie Atlantyku pojawia się kolejna kolizja dat, ponieważ Francuz nie będzie mógł być obecny w Watkins Glen (20-23 czerwca) ze względu na jego zobowiązania w IndyCar z Juncos, runda Laguna Seca odbywająca się w tym samym czasie weekend. Włoski producent powinien poprosić jednego ze swoich kierowców WEC o zastąpienie Francuza (Daniila Kvyata, Edoardo Mortary lub Mirko Bortolottiego).

Ze strony Toyoty Nyck de Vries i Sébastien Buemi powinni być obecni w Spa, podobnie jak Robin Frijns z BMW.

CZYTAJ TAKŻE > Rouven Mohr (Lamborghini): „Podstawowe osiągi są”

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)