Gérard Larrousse – od eklektycznego kierowcy do eklektycznego szefa zespołu

W najbliższą sobotę Gérard Larrousse będzie obchodził swoje 80. urodziny. Możliwość spojrzenia wstecz na udaną karierę zarówno na siedzeniu, jak i na ścianie boksów.

opublikowany 23/05/2020 à 10:27

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Gérard Larrousse – od eklektycznego kierowcy do eklektycznego szefa zespołu

W najbliższą sobotę 23 maja złóżmy życzenia Gérardowi Larrousse z okazji 80. urodzin, wracając długą i błyskotliwą karierę w sportach motorowych.

Jak większość kierowców swojego pokolenia, Gérard Larrousse nie zadowoli się tylko jedną dyscypliną. TO rallye będzie jego pierwszym polem wyrazu w latach 60 Renault Dauphine i R8 Gordini.

Jest oficjalnym kierowcą NSU France Alpine qu’il se révèle dès 1967 au niveau national avec la Berlinette A110. Après plusieurs succès de prestige, le Lyonnais entre dans le giron Porsche dès 1969 et décroche sa première victoire internationale au Tour de Corse après avoir avoir assuré le doublé à la marque allemande au Rallye Monte-Carlo derrière Björn Waldegård.

 

 

Na nieszczęście dla Gérarda Larrousse'a Monte-Carl' nie uśmiechnął się do niego, w latach 1970 i 1972 ponownie zajął drugie miejsce, zawsze w niemieckiej firmie. Jeśli kontynuował karierę w rajdach do połowy lat 70., to się udało Wytrzymałość że zostanie napisany kolejny piękny rozdział w karierze wyścigowej Gérarda Larrousse’a.

Zaangażowany w imprezy długodystansowe od końca lat 60 Alpine następnie z Porsche Larrousse dwukrotnie zajął drugie miejsce w klasyfikacji 24 godziny Le Mans w 1969 i 1970 za kierownicą Porsche 908 i 917, wygrywając także 12-godzinny wyścig w Sebring i 1000 km na torze Nürburgring w 1971 r. z Vicem Elfordem.

 

 

To właśnie w Matrze Gérard Larrousse zostanie nagrodzony w Sarthe, wygrywając edycje w latach 1973 i 1974 z Henrim Pescarolo.

 

 

Zwycięzca Targo Florio w 1974 r. wraz z Amilcare Ballestrieri, w tym samym roku wziął udział w dwóch Grand Prix w F1 (wyjazd do Belgii), Gérard Larrousse zamieni następnie kostium swojego kierowcy na kostium szefa zespołu, czyli Renault Losange.

Endurance będzie jego pierwszym polem podbojów podczas przygody z Renault w 1978 roku.Alpine oraz A442B, na najwyższym stopniu podium stanęli Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud.

 

 

Rajd, wraz z debiutem Renault R5 Turbo, ale także F1, będzie dwoma kolejnymi teatrami zwycięstw żołnierzy Lyonnais.

 

 

 

Po epopei z Renault Gérard Larrousse podjął także nowe wyzwanie w F1 we ​​współpracy z Didierem Calmelsem pod koniec lat 80. Dziś prezes Klubu Kierowców 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Gérard Larrousse pozostaje zaangażowany jako ambasador Porsche.

0 Zobacz komentarze)