Kobayashi: „Po Le Mans zwycięstwo na torze Fuji jest naszym drugim priorytetem”

Kierowca i szef zespołu Toyota Gazoo Racing, Kamui Kobayashi, przed własną publicznością, zdobył pole position w 6-godzinnym wyścigu Fuji.

opublikowany 10/09/2022 à 14:28

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Kobayashi: „Po Le Mans zwycięstwo na torze Fuji jest naszym drugim priorytetem”

Po pole position Kamui Kobayashi chce zwyciężyć w 6-godzinnym wyścigu Fuji (fot. Frédéric Le Floc’h / DPPI)

Jako symbol tak Kamui Kobayashi, le Team Principal du Toyota Gazoo Racing, qui a signé la pole position à l’occasion de la course à domicile de son équipe, les 6 Heures de Fuji. Pour la première apparition de l’Hypercar nippone devant son public, le Japonais a pris le meilleur sur son coéquipier Brendon Hartley tylko przez 0.020 sekundy.

Kobayashi: „Wspaniałe uczucie”

„To wspaniałe uczucie być na pole position na naszym krajowym torze, – uradował się Kamui Kobayashi. Moje okrążenie mogło być trochę lepsze, ale to wystarczyło. Nasza hybryda GR010 jest tutaj szybka i pokazaliśmy to w kwalifikacjach, więc jestem bardzo szczęśliwy. Po Le Manszwycięstwo na torze Fuji Speedway jest naszym drugim priorytetem, a zespół ciężko pracował za kulisami, aby zapewnić nam taką pozycję. Przyjazd tutaj po raz pierwszy Hypercarem był dużym wyzwaniem. Dziękuję wszystkim za wysiłek. Fani byli jak dotąd niesamowici w tym tygodniu, a jutro spodziewamy się znacznie większej liczby widzów i gości. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby wygrać i móc świętować razem z nimi. »

Kamui Kobayashi i Toyota grają u siebie po raz pierwszy od 2019 roku, poprzednie edycje zostały odwołane z powodu pandemii. Od 2005 roku należący do japońskiej struktury tor Fuji Speedway znajduje się około dwudziestu kilometrów od centrum technicznego producenta, mieszczącego się w Higashi-Fuji, gdzie projektowany, rozwijany i produkowany jest hybrydowy układ napędowy GR010. „To dla nas bardzo ważny wyścig, wyjaśnił kolega z drużyny w siostrzanym samochodzie, Sébastien Buemi, potrójny zwycięzca na tej trasie (2014, 2017, 2019), do AUTOhebdo. To domowy wyścig zespołu, więc ważne jest, aby dobrze spisać się. Fabryka silników znajduje się zaledwie kilka kilometrów od toru, więc przyjeżdża do nas całkiem sporo pracowników. Chcemy tu być konkurencyjni. »

Dominujące we wszystkich sesjach hybrydy Toyoty GR010 będą wielkimi faworytami na początku wyścigu, w tę niedzielę o 4:XNUMX (we Francji).

CZYTAJ TAKŻE > 6H of Fuji – Kwalifikacje: Kobayashi wyprzedza Toyotę Alpine

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)