Audi nr 8 „przełamało czar”

Duval-Di Grassi-Jarvis zapewnił Audi zaskakujące zwycięstwo na koniec wydarzenia naznaczonego wieloma zwrotami akcji.

opublikowany 08/05/2016 à 12:08

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Audi nr 8 „przełamało czar”

Audi R18 nr 8 Duval-Di Grassi-Jarvisowi udało się dotrzeć do mety 6-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps (Belgia) z prowadzeniem na koniec wydarzenia naznaczonego licznymi zwrotami akcji w LMP1, co spowodowało problemy.

Seule la voiture de tête et la Porsche 919 Hybrid n°2 de Dumas-Jani-Lieb est parvenue à terminer aux avant-postes alors que les Toyota TS050 Hybrid ont chuté au classement, avec un abandon de la n°6 de Conway-Kobayashiego-Sarrazin i seria problemów dla Porsche nr 1 Bernharda-Webbera-Hartleya.

"Historia WEC nigdy nie przeżyłem takiego wyścigu”– zapewnił Ralf Jüttner, dyrektor zespołu Audi Sport Team Joest. „Ta seria wypadków, porzuceń i incydentów technicznych jest niezwykła. Wydaje się, że zwycięstwo numeru 8 przełamało czar, ponieważ tym trzem kierowcom często zdarzało się mieć pecha. Umiejętności i osiągnięcia zadziałały. Mamy mocną rywalizację, ale oni mieli pewne problemy i widzowie mogli zobaczyć zróżnicowany wyścig. To świetna motywacja przed Le Mans. "

„To była szalona przejażdżka”.– dodał Lucas di Grassi. „Nie spodziewaliśmy się takiego wyniku. Priorytetem była wytrzymałość i jako jedyna załoga w samochodzie hybrydowym nie napotkaliśmy żadnych problemów. Po rozpoczęciu sezonu na torze Silverstone (Wielka Brytania) Audi sprowadziło do nas bardzo niezawodny samochód. Jestem zachwycony pierwszym zwycięstwem tej drużyny. »

Siostrzany samochód nr 7 nie odniósł takiego sukcesu, ponieważ uszkodził płaski spód na krawężniku, a następnie został spowolniony w wyniku kolizji. „Mieliśmy wiele problemów w Spa”, rozpoznał Marcela Fässlera. „Było bardzo zaskakujące, że widzieliśmy tak duży kontakt z innymi samochodami. Na początku wyścigu jechaliśmy dobrze, mimo że po treningach sytuacja nie była łatwa. Ale potem musieliśmy zmienić dno, wyczyścić chłodnice, uderzyłem w LMP2, a konkurent uderzył w tył mojego samochodu. W całym peletonie było dość chaotycznie. »

Zapoznaj się z analizą 6-godzinnego wyścigu Spa-Francorchamps przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze AUTO 2062tygodniowo, dostępny od poniedziałku w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)