Który BoP dla 1 km Kataru?

Znany jest bilans osiągów (BoP) na dystansie 1 km Kataru, pierwszej rundzie sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 812.

opublikowany 28/02/2024 à 10:06

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Który BoP dla 1 km Kataru?

Początek 8-godzinnego wyścigu Bahrajn 2023 – Zdjęcie: Julien Delfosse / DPPI

Automobile Club de l'Ouest (ACO) i Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) ujawniły pierwszy bilans osiągów (BoP) zastosowany w rundzie otwierającej sezon FIA 2024 WEC, 1 km Kataru.

Z maksymalnym balastem, który może teraz sięgać 70 kgThe Toyota GR010 Hybrid, samochód będący obrońcą tytułu mistrza w mistrzostwach kierowców i producentów, na wadze w Losail waży 1 kg. Dla porównania japoński prototyp ważył 089 kg podczas 1-godzinnego wyścigu w Bahrajnie w listopadzie ubiegłego roku, poprzedzającego finał sezonu 080.

Na drugi Hypercar mają wpływ nowe zasady dotyczące balastu, które wcześniej ustalono na 50 kg. Drugim najcięższym samochodem pierwszej rundy sezonu będzie Isotta Fraschini Tipo 6 LMH-C o masie 1 kg. Ferrari pozostaje na poziomie 1 kg, tyle ile wynosił już jego ciężar w Bahrajnie, czyli o pięć kilogramów więcej w porównaniu doAlpine A424 (1 kg), najcięższy LMDh w Katarze. BMW będzie ważyć 070 kg, Porsche przy 1 kg i Cadillac przy 048 kg.

La Peugeot 9X8, który nie skorzysta jeszcze ze znaczącej ewolucji oczekiwanej podczas 6-godzinnego wyścigu Imola, będzie najlżejszym prototypem w kategorii Hypercar, zachowując przy tym swoją masę podstawową: 1 kg. Prędkość włączania napędu hybrydowego w przypadku Peugeota pozostaje ustawiona na 030 km/h, w porównaniu do 150 w przypadku Ferrari, Toyoty i Isotty Fraschini.

BoP dla 1 km Kataru

Hypercar

LMGT3

Ogłoszono także pierwszy bilans osiągów (BoP) w nowej kategorii WEC LMGT3. Ważące 1 kg Porsche 315 GT911 R będzie najlżejsze na rynku, w przeciwieństwie do Lexusa RC G, który będzie ważyć 3 kg.

Do zobaczenia w tę sobotę o 10:00 (czasu francuskiego) na rozpoczęciu prologu WEC w Katarze.

A CZYTAJ TAKŻE > Program Kataru 1812 km

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz