Automobile Club de l'Ouest (ACO) i Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) ujawniły pierwszy bilans osiągów (BoP) zastosowany w rundzie otwierającej sezon FIA 2024 WEC, 1 km Kataru.
Z maksymalnym balastem, który może teraz sięgać 70 kgThe Toyota GR010 Hybrid, samochód będący obrońcą tytułu mistrza w mistrzostwach kierowców i producentów, na wadze w Losail waży 1 kg. Dla porównania japoński prototyp ważył 089 kg podczas 1-godzinnego wyścigu w Bahrajnie w listopadzie ubiegłego roku, poprzedzającego finał sezonu 080.
Na drugi Hypercar mają wpływ nowe zasady dotyczące balastu, które wcześniej ustalono na 50 kg. Drugim najcięższym samochodem pierwszej rundy sezonu będzie Isotta Fraschini Tipo 6 LMH-C o masie 1 kg. Ferrari pozostaje na poziomie 1 kg, tyle ile wynosił już jego ciężar w Bahrajnie, czyli o pięć kilogramów więcej w porównaniu doAlpine A424 (1 kg), najcięższy LMDh w Katarze. BMW będzie ważyć 070 kg, Porsche przy 1 kg i Cadillac przy 048 kg.
La Peugeot 9X8, który nie skorzysta jeszcze ze znaczącej ewolucji oczekiwanej podczas 6-godzinnego wyścigu Imola, będzie najlżejszym prototypem w kategorii Hypercar, zachowując przy tym swoją masę podstawową: 1 kg. Prędkość włączania napędu hybrydowego w przypadku Peugeota pozostaje ustawiona na 030 km/h, w porównaniu do 150 w przypadku Ferrari, Toyoty i Isotty Fraschini.
BoP dla 1 km Kataru
LMGT3
Ogłoszono także pierwszy bilans osiągów (BoP) w nowej kategorii WEC LMGT3. Ważące 1 kg Porsche 315 GT911 R będzie najlżejsze na rynku, w przeciwieństwie do Lexusa RC G, który będzie ważyć 3 kg.
Do zobaczenia w tę sobotę o 10:00 (czasu francuskiego) na rozpoczęciu prologu WEC w Katarze.
A CZYTAJ TAKŻE > Program Kataru 1812 km
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)