Porsche 919 Hybrid bije rekord okrążenia na torze Spa

Dzięki w dużej mierze zmienionemu i poprawionemu 919 Hybrid Porsche pobiło rekord okrążenia na torze Spa-Francorchamps.

opublikowany 09/04/2018 à 14:31

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Porsche 919 Hybrid bije rekord okrążenia na torze Spa

Kilka dni temu Porsche potwierdził na filmie rozpoczęcie World Tour swojego 919 Hybrid LM P1, będącego swego rodzaju hołdem dla prototypu, który królował w Mistrzostwach Świata przez ostatnie trzy sezony.Wytrzymałość i 24 godziny Le Mans.

W poniedziałek marka Weissach zakończyła pierwsze spotkanie swojego programu na rok 2018, a mianowicie ustanowienie nowego rekordu okrążenia na belgijskim torze Spa-Francorchamps. Wcześniej wyprodukowany przez Lewis Hamilton, z Mercedes W08 w kwalifikacjach do Grand Prix Belgii w zeszłym roku czas referencyjny wynosił 1'42″553, aby pokonać 7,004 km zjeżdżalni w Ardenach.

Z Neelem Janim za kierownicą 919 Hybrid „World Tour” uzyskało czas 1:41″770, prototyp został w dużym stopniu zmodyfikowany pod względem aerodynamicznym (boczne progi, zmieniony tylny błotnik, zmieniony przód), ale także na poziomie układu napędowego, który nie podlega już żadnym ograniczeniom energetycznym.

Na sezon 919 zaplanowano najnowsze ulepszenia Porsche 2018 Hybrid Evo. WEC przed podjęciem decyzji o zakończeniu programu. Wobec braku barier regulacyjnych wprowadzono kilka zmian.

Inżynierowie w szczególności nie ograniczali LMP1-H pod względem przepływu ciśnienia paliwa, umożliwiając 4-cylindrowemu silnikowi zwiększenie mocy z 500 do 720 KM. Zwiększenie mocy hybrydy, ograniczone do 6,37 MJ podczas ostatnich 6 godzin w Spa, zostało maksymalne i osiągnęło 8,49 MJ, co oznacza dodatkową moc wynoszącą od 400 do 440 KM. Szacunkowa moc całkowita to 1200 KM.

Przerobiono także aerodynamikę 919 Hybrid, dodając powiększony przedni dyfuzor i bardziej imponujące tylne skrzydło ze zintegrowanym systemem DRS. Przeprojektowano także podłogę. W wersji Evo Porsche 919 Hybrid siła docisku wzrosła o 53%.

Aby pomóc Neelowi Janiemu w osiągnięciu tego rekordu, Porsche zmodyfikowało także układ hamulcowy, układ kierowniczy i zawieszenie. Z wersji Evo usunięto 39 kg, osiągając 849 kg na wadze po usunięciu układu klimatyzacji, kilku czujników, układów elektronicznych narzuconych przez kierunek wyścigu, oświetlenia, a nawet cylindrów pneumatycznych. Michelin wyprodukował także specjalne opony o takich samych wymiarach, jak te używane w WEC.

„919 Evo jest bardzo brutalne. To zdecydowanie najszybszy samochód, jakim kiedykolwiek jeździłem., zwierzył się Neel Jani. Dla mnie wraz z osiągniętym poziomem przyczepności wkraczamy w inny wymiar. Nie wyobrażałem sobie wcześniej, że jest to możliwe. W 919 Evo wszystko dzieje się tak szybko, że reakcje muszą być bardzo odmienne od tych, do których byłem przyzwyczajony w WEC. Pobiliśmy nie tylko biegun sezonu 2017 F1, zyskaliśmy także 12 sekund w porównaniu do średniego czasu naszego Polaka w WEC w zeszłym roku! Dziś rano od razu wiedziałem, że osiągi samochodu są fantastyczne. Inżynierowie wykonali wspaniałą robotę, a opony Michelin są rewelacyjne. »

Porsche nie skończyło jeszcze z 919 Hybrid, ponieważ ustanowienie rekordu okrążenia na torze w Spa było dopiero pierwszym wydarzeniem w tej edycji « Wycieczka w hołdzie 919 „. Klasyczna wersja LMP1-H zostanie zademonstrowana na Nordschleife Nürburgring 12 maja przed startem 24-godzinnego wyścigu przed powrotem na Festiwal Prędkości w Goodwood (12–15 lipca) i Festiwal Porsche w Brands Hatch (2 września). a także na zjeździe Porsche Rennsport w Laguna Seca (26–29 września).

Zdjęcia Porsche 919 Hybrid Evo

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz